lauantai 31. joulukuuta 2011

HAASTATTELU UUDEN VUODEN AATTONA 2011

- Kuka sinä olet?
- Olen Raija, Etran kirppiksen vapaaehtoistyöntekijä ja olen nyt Hautaloilla vierailulla.
- Miten tämä vuoden viimeinen päivä sinulla alkoi?
- Aamulla sain puhelinsoiton Paavolta ja hän ehdotti ennen jumalanpalvelusta ehtoollisvierailuja seurakunnan jäsenten kodeissa.
- Minkälainen kokemus kotiehtoollinen sinulle oli?
- Menimme erään iäkkään pariskunnan luo, jossa meidät otettiin sydämellisesti vastaan. Paavo suoritti ehtoollisvalmistelut ja ehtoollisen antamisen. Koin hyvin vahvasti Pyhän Hengen läsnäolon siellä. Oli hyvin harras tunnelma.
- Meillä oli tänään ehtoollisjumalanpalvelus. Oletko osallistunut Adventtikirkon ehtoolliselle lapsuudestasi saakka?
- En ole. Olen lapsuudessa ollut luterilainen ja aikuisuuden kynnyksellä menin Jehovan todistajiin, jossa oli erilainen ehtoolliskäytäntö. Siellä vain kuljetettiin leipäastia ja viinimalja osallistujien edestä nauttimatta sitä. Jumalalla oli minulle jotain erikoista tarjolla ja johti minut Adventtikirkkoon, jossa olen jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan saanut osallistua Herran Pyhään ehtoolliseen Jeesuksen antaman esimerkin mukaan.
- Olet tehnyt hyvin antaumuksella Kuusamon ETRA ry:n hyväksi kirppistyötä. Mistä sait tämän idean ja miten sinulle on mahdollista tehdä tätä työtä?
- Nykyaika-lehdessä oli ilmoitus, että Kuusamon kirppikselle etsitään vapaaehtoistyöntekijää ja otin haasteen vastaan. Olen palkkatyöaikani jättänyt jo taakse, joten minulla on nyt aikaa tehdä "kutsumustyötä". Koen, että tämä kirppistyö on juuri sitä työtä mikä on minulle tarkoitettu.
- Vuosi on nyt vaihtumassa uuteen vuoteen 2012. Oletko tehnyt uuden vuoden lupauksia?
- Haluan olla enemmän Jumalan seurassa, rukouksen ja Raamatun lukemisen kautta.
- Jos toiveesi toteutettaisiin, niin mitä toivoisit tällä hetkellä eniten?
- Puolisoni ja minä voisimme muuttaa pysyvästi Kuusamoon asumaan, näin ei tarvitsisi sahata jatkuvasti Varkaus-Kuusamo väliä.
- Tänä vuonna valitaan Suomelle uusi presidentti. Onko suosikkiehdokkaasi mies vai nainen?
- Mies.
- Mitä ajattelet maailman tilanteesta?
- Maailman tilanne on "jännittävä", apostolit olisivat halunneet elää varmasti tässä ajassa, koska Jeesuksen tulo on hyvin lähellä.
- Mikä Raamatun sana on sinulla tällä hetkellä mielessä, jolla haluaisit rohkaista blogin lukijoita?
- Matteuksen 25:42 "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee".
- Kiitos haastattelusta! Siunattua Uutta Vuotta 2012, sinulle ja läheisillesi!

Ei kommentteja: