lauantai 1. syyskuuta 2012

Soinilaisen ex-sotilaslentäjä Jarmo Majapuron haastattelu!

ADRA Finlandin kahdeksan hengen avustusryhmä saapui Kuusamoon torstaina 27.8.2012. Paikkakunnat, joista he saapuivat olivat: Harjavalta, Ikaalinen, Imatra, Joensuu, Nummela, Orivesi, Rauma ja Soini. Ensi viikolla on "Iloinen mieli" -tapahtuma Koillismaalla. Taivalkoski, Posio, Salla ja Kuusamo saavat jälleen apua. Ilmainen ateria, EU-ruokakassi, vaatteet, kodin tekstiilit, lelut ja kirjat ovat tuoneet iloista mieltä Koillismaalla ADRAn kautta jo monien vuosien ajan. Apu on aina tullut tarpeeseen. Näin on varmaan nytkin tulevalla viikolla. Tällä kerralla ADRAn tuoman avun lisäksi kuusmolaiset liikkeet ovat halunneet myös antaa oman osansa vähävaraisten hyväksi. Kiitos kaikille lahjoittajille hyvästä yhteistyöstä meidän kanssamme!

Tänään sapattina 1.9. adralaiset  esittivät ohjelmaa jumalanpalveluksessamme. Laulut, rukoukset, todistukset ja sana virkistivät ja vahvistivat kaikkia mukana olleita.

Soinilainen avustustyöntekijä kiinnosti minua kovasti, koska minäkin olen syntynyt Soinissa. Jumalanpalveluksen jälkeen tein hänestä pienen haastattelun. Kirjoitan sen tähän hänen suostumuksellaan.

Kertoisitko jotakin itsestäsi ja taustastasi?
Olen Jarmo Majapuro (45 v) kahden aikuisen lapsen isä. Olen kotoisin Soinista. Vahempani olivat töissä Soinin seurakunnassa. Äiti seurakuntaemäntänä ja isä seurakuntamestarina. Isäni kuoli kaksi viikkoa ennen ylioppilasjuhliani. Äiti on edelleen elossa ja hän asuu Soinissa. Meitä on viisi lasta: kaksi tyttöä ja kolme poikaa ja minä olen keskimmäinen.

Vuonna 1986 lähdin varusmiespalvelukseen Kauhavalle ilmavoimiin. Ilmavoimista tuli myös työpaikkani, josta jäin eläkkeelle 1,5 vuotta sitten. Nykyisin olen yrittäjä.

Kertoisitko elämästäsi ennen uskoontuloasi, millaista se oli?
Olen lähtöisin tavallisesta luterilaisesta kodista, jossa kaikki lapset kävivät pyhäkoulua. Siten Jumalan sana oli minulle tuttua jo pienestä pitäen vaikka monet muut asiat täyttivät elämän silloin ja niinhän ne täyttävät elämän välillä tänäänkin.

Miten ja milloin tulit uskoon?
Uskoontuloni on ollut kasvuprosessi. Adventtiseurakunnan tilaisuukisissa aloin käydä vuonna 1993 Rovaniemellä. Pastori Olavi Peltosen pitämässä Ilmestyskirja-seminaarissa sain kokea pelastuksen. Liityin silloin adventtiseurakuntaan 26-vuotiaana.

Minkälaisena koet uskovan elämän?
Koen elämäni uskossa ennen kaikkea vapauttavaksi. Minun ei tarvitse ponnistella kelvatakseni Jumalalle vaan Jeesuksen sovitustyö on totta kahdallani ja niinpä minun ja muutaman ystäväni mottona on: "Minä poika vaan uskon!"

Mitä tulevaisuudensuunnitelmia ja toiveita sinulla on?
Sydämelläni on ollut jo jonkin aikaa lähtystyö. Se on vienyt minut rakennusmatkoille Afrikkaan ja arvelen, että sieltä löydän taas pian itseni auttamassa jonkin sairaalan tai kirkon rakentamisessa.

Mikä rohkaisun sana sinulla olisi etsiville?
Jos mielessäsi on ajatus, että en halua luopua kaikesta siitä mitä minulla on ja mennä jonnekin tylsään seurakuntaan niin haluan rohkaista sinua. Oikeasti elämääni tuli jännitystä ja mielenkiintoa juuri silloin kun otin vastaan pelastuksen. On todella hienoa elää sitä elämää, jota varten meidät on oikeasti tarkoitettu elävän.

Kiitos haastattelustasi! Onnea, siunausta ja Jumalan johdatusta elämääsi!

Kiitos samoin teille kaikille!

Ei kommentteja: