perjantai 21. syyskuuta 2012

Kaikkia pelastuneita yhdistää veren merkki!

Ennen Egyptistä lähtöä Jumalan kansaa suojeli veren merkki. Tämä merkki oli karitsan antama. Karitsan veri suojeli israelilaisia koteja esikoisen surmalta, joka oli viimeinen Egyptiä kohdanneesta kymmenestä vitsauksesta. Karitsan veri oli esikuva Jeesuksen verestä, jonka hän tulisi vuodattamaan ristillä. Egyptin vitsaukset esikuvaavat niitä vitsauksia, jotka tulevat maailmaa vaivaamaan armon ajan päättymisen jälkeen. Viimeiset vitsaukset ovat ylen ankaria, joissa Jumalan viha täyttyy. Jumalan lopun ajan kansa elää vitsausten keskellä, mutta Jumala suojelee kansaansa kuin silmäteräänsä ja vitsaukset eivät lähesty Jumalan lasten majoja eivätkä ne vahingoita Kristuksessa eläviä. Jumalan lopun ajan kansa on merkitty sinetillä ennen vitsausten alkamista. Pyhä Henki on mukana sinetöimistyössä, koska vain Jumala näkee ihmisen sydämeen ja tietää ketkä ovat todellisia Jeesuksen opetuslapsia. Suuresta ahdingosta päässeet ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. Kaikkia pelastuneita yhdistää veren merkki, sillä ilman Jeesuksen verenvuodatusta ei ole anteeksiantamusta.

Olen kuullut ja lukenut erilaisista vaihtoehdoista Jumalan sinetiksi ja pedon merkiksi. Merkeiksi on ehdotettu esimerkiksi: mikrosiru, pinkoodi, salasana, tunnussana, verenkiertoon laitettava jokin aine, henkikaste, Pyhän Hengen vuodatus, Hengen todistus, rakkaus, jokin armolahja esim. kielilläpuhuminen jne. Kun lähdemme selvittämään em. asiaa, niin meidän on pitäydyttävä Raamatun sanaan eli Jumalan ilmoitukseen tässä asiassa. Eri ihmisten arvailut, mielipiteet ja käsitykset vaihtelevat, mutta Jumalan sana on pysyvä, oikea ja luotettava. Raamatun sana on luotettava auktoriteetti kaikkien hengellisten kysymysten selvittämisessä. Jumala ei jätä ketään etsivää epävarmuuden ja arvailujen varaan. Jeesus sanoo: "Joka tahtoo noudattaa hänen tahtoaan, pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani." (Joh. 7:17.) Jeesuksen opetus löytyy Raamatusta. Pyhä Henki opettaa Raamatun sanan kautta. "Peukaloteksteistä tai mannalapuista" saadut viestit eivät kuitenkaan ratkaise tärkeiden totuuksien raamatullisuutta. Meidän täytyy ottaa huomioon koko Raamatun opetus, etsiessämme vastauksia kysymyksiimme. Totuudessa on viime kädessä kysymys persoonasta, eikä jostain oppikysymyksestä, josta kiistelemme ja väittelemme.    

Ei kommentteja: