keskiviikko 1. huhtikuuta 2009

"Raamattua ja raitista ilmaa"

Psalmi 22 on profeetallinen. Siinä Kristus itse ennustaa kuvaavasti sitä, miten ihmiset tulevat häntä kohtelemaan tässä maailmassa. "Minä olen -- ihmisten pilkka ja kansan hylky. Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään: "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt." " Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen; he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa". "Veljilleni minä olen tullut vieraaksi, olen tullut oudoksi äitini lapsille. Sillä kiivaus sinun huoneesi puolesta on minut kuluttanut, ja niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minun sydämeeni, minä olen käynyt heikoksi; minä odotin sääliä, mutta en saanut, ja lohduttajia, mutta en löytänyt" (Ps. 22:7-9,18,19; Ps. 69:9,10,21). Tämä kaikki toteutui pääsiäisenä, jota pian vietämme. "Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa. Kumartakoot häntä myös vieraat heimot, sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat" (Ps. 22:28,29).

Tänä iltana meillä oli raamattupiiri, jossa tutkimme Jeesuksen takaisintuloon liittyviä tekstejä. Tämä aihe on tärkeä ja ajankohtainen. Se on niin laaja ja monitahoinen, että siinä riittää tutkimista yhä uudelleen ja uudelleen. Juuri tämän aiheen yhteydessä Jeesus sanoo: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan" (Matt. 24:4). Kun Jeesus tuli ensimmäisen kerran, niin ihmiset eivät olleet valmistautuneita, koska he eivät ymmärtäneet kirjoituksia oikein. Historia toistaa itseään hämmästyttävällä tavalla. Olen huolissani ihmisten tietämättömyydestä koskien Jeesuksen toista tulemusta. Tästä aiheesta on liikkeellä hyvin outoja käsityksiä. Eksytys tulee syvenemään entisestään ja lopulta jopa valitutkin voivat joutua harhaan. Kannattaa lukea Matt. 24-luku huolella. Samoin Luuk. 21-luku ja erityisesti Ilmestyskirja ja Danielin kirja. Nämä kirjat eivät ole lukittuja. Ne ovat avautuneet meitä varten, koska aikaa on enää vain vähän. Jeesuksen nimessä tehdyt tunnusteot, ihmeet ja voimateot ovat vihollisen käytössä voimakkaita aseita johtamaan ihmisiä harhaan ja ne tehoavat hyvin erityisesti uskonnollisiin ihmisiin.

Tänään oli mukava ulkoilla yhdessä perheen kanssa. Olimme kaikki iltalenkillä Anne, minä, Terho, Sini, ja Mikael. Olisi mukava, jos Suvi, Toni ja Jessica pääsisivät tulemaan Kuusamoon useammin. Pääsiäinen on pian ja silloin saamme olla taas, yhdessä.
Rane-koirakin sai iltalenkillä nuuskia tuttuun tyyliinsä omia juttujaan. Rane tykkää kieriskellä lumessa ja se on Mikaelista, hauskaa.

Tämän päivän teemaksi sopii: "Raamattua ja raitista ilmaa"!

Ei kommentteja: