torstai 29. syyskuuta 2011

Tilastoa maapallon uskonnoista

Buddhalaisia: 478 milj.
Perinteisiä kiinalaisuskontoja: 410 milj.
Animisteja/afrikkalaisten heimouskontojen harjoittajia ym.: 311 milj.
Hinduja: 959 milj.
Maallistuneita/ateisteja: 938 milj.
Kaikenlaisia muslimeja: 1,58 miljardia
Eri kirkkokuntiin kuuluvia kristittyjä: 2,2 miljardia

"Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä." (Dan. 7:14.)
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt. 28:19,20.)
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu." (Matt. 24:14.)
"Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." (Ilm. 14:6,7.)

Ei kommentteja: