tiistai 12. toukokuuta 2009

Olen etsimässä juuriani!

Olen etsimässä juuriani. Monien vaiheiden kautta sain tänään sähköpostiini mielenkiintoista tietoa syntymästäni. Olen syntynyt Soinissa sapattina 17.7.1954 klo 20.45. Paino 4100 g, pituus 52 cm, pään ympärys 36 cm. Olin äitini seitsemäs lapsi, isäni neljäs. Äitini ja isäni olivat 31-vuotiaita kun synnyin maailmaan. Laskettu aikani oli 12.7.1954. Tyttäreni Suvi-Maaria syntyi 12.7. Korteista löytyi muutakin mielenkiintoista tietoa. Sain tiedot Soinin kunnantalon arkistosta, jossa oli säilytetty äitini neuvolakortit. Ähtärin vanha sairaala toimi synnytyssairaalana syntymäni aikoihin. Soinilaiset syntyivät tässä sairaalassa. Monet kuitenkin kotona. Ähtärin vanhaa sairaalaa ei ole enää olemassa ja kaikki tämän sairaalan arkistot siirrettiin Ähtärin kunnan arkistoon, kun sairaala lopetettiin. Soitin Ähtärin kunnan arkistoon ja sain tietää, että viime keväänä kaikki Ähtärin vanhan sairaalan arkistomateriaalit hävitettiin. Siellä hävisivät myös minun syntymätodistukseni. Arkistonhoitaja pyysi minua ottamaan yhteyttä Soinin kunnan arkistonhoitajaan ja sanoi, että sieltä saattaisi löytyä äitini neuvolakorteista tietoa syntymästäni. Hän oli oikeassa. Eo. syntymääni koskevat tiedot löytyivät äitini neuvolakorteista, joita säilytetään Soinin kunnan arkistossa. Kiitos Johanna Mäki, teit hyvää työtä. Jatkan huomenna ...

Ei kommentteja: