perjantai 24. elokuuta 2012

Kirje Filadelfian seurakunnalle avaa oven kaikkeinpyhimpään!

Ilm. 3:7-13. Filadelfian nimen merkitys on: veljesrakkaus.
Seitsemästä seurakunnasta Filadelfia ja Smyrna ovat niitä, joita Herra ei nuhtele mistään asiasta. Filadelfia saa kaksi kertaa kannustavan rohkaisun siitä, että se on ottanut Jumalan sanasta vaarin ja seurannut sitä tarkoin. Milloin seurakunnan tila on ollut näin otollinen? Uskonpuhdistuksen jälkeen Pyhä ja Tosi Daavidin avaimen haltija avasi oven hedelmälliseen lähetystyöhön. "Raamatun ylösnousemus" herätti Jumalan kansan. Saatanan petokset ja valheet paljastuivat. Totuus Kristuksesta, hänen luonteestaan ja tahdostaan kirkastuivat niille, jotka etsivät Herraa koko sydämestään. Jumalan pelastussuunnitelma ja Raamatun ikuiset totuudet avautuivat taivaallisesta pyhäköstä loistavan valon ansiosta. Pyhä Henki innoitti Jumalan todellista valittua kansaa julistamaan sanaa ja viemään evankeliumia kaikkialle maailmaan Jeesuksen pikaisen paluun innoittamana. Jeesuksen lähetyskäsky otettiin todesta. Herra pani Saatanan synagoogan valhettelijat polvilleen ja teki heistä valittuja aseita samalla tavalla kuin hän teki Saulus Tarsolaisesta Paavalin, pakanain apostolin.

"Minä tiedän sinun tekosi. Edessäsi on nyt avoin ovi, minä olen sen avannut, eikä kukaan voi sitä sulkea. Sinun voimasi ovat vähäiset, mutta sinä olet ottanut sanani varteen etkä ole kieltänyt nimeäni. Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan syngoogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni. Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat. Minä tulen pian. Pidä kiinni siitä, mitä sinulla on, ettei kukaan vie voitonseppelettäsi. Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni" (Ilm. 3:8-12.)

Meidän aikana Herra on avannut monia uusia kanavia iankaikkisen evankeliumin julistamiselle kaikille kansoille. Esimerkiksi tämä nettimaailma on mahdollistanut nopean tien ihmisten väliseen kanssakäymiseen. Rukoukseni on, että voisin olla mukana omalta pieneltä osaltani julistamassa Jumalan sanaa ja kirjoitukseni kirkastaisivat Kristusta ja ohjaisi ihmisiä hänen luokseen!

Kirje Filandelfian seurakunnalle avaa oven taivaan pyhäkön kaikkein pyhimpään!

Esitän itselleni kysymyksen, että jos Jumalan Pyhän Hengen tuli, jonka voimme nähdä kuudennen seurakunnan sanomassa, ei olisi seurakunnassa sammunut eikä rakkaus kylmentynyt, niin olisiko seitsemännen seurakunnan sanoma luettavissa Ilmestyskirjan neljännestä ja viidennestä luvuista, joissa kuvataan taivaallista jumalanpalvelusta?

Ei kommentteja: