lauantai 13. huhtikuuta 2013

Vanhurskauden sade virvoittaa väsyneen!

"Minun kansallani on taipumus kääntyä minusta pois. Kun sitä kutsutaan korkeutta kohti, ei yksikään heistä ylenny Herran puoleen." (Hoos. 11:7.)

Ihminen syntyy maailmaan kasvot poispäin Jumalasta. Koko elämämme ajan meillä on synnin tähden taipumus kääntää kasvomme poispäin Jumalasta.

"Nyt on aika etsiä Herraa, kunnes hän tulee ja antaa teille vanhurskauden sateen." (Hoos. 10:12.)

"Käänny siis Jumalasi puoleen, ole uskollinen ja noudata oikeutta ja pane aina toivosi Jumalaan" (Hoos. 12:7).

Kun ihminen kääntyy koko sydämestään Jumalan puoleen, niin hän saa avun Herralta. Väsyneen ja uupuneen sielun virvoittuminen on mahdollista vanhurskauden sateen ansiosta, jonka Herra antaa häntä etsivälle. Virvoittunut sielu saa halun laupeuden ja oikeuden noudattamiseen kaikilla teillään.

"Kun se aika oli kulunut, minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää ikuisesti: 'Hänen valtansa on iankaikkinen valta, ja hänen valtakuntansa pysyy polvesta polveen." (Dan. 4:31.)

Ei kommentteja: