perjantai 12. huhtikuuta 2013

Raitan mietteitä Paavon toimistolla Kuusamossa

Haastattelu
1. Kuka sinä olet ja mistä sinä tulet?
Vastaus: Olen Raita Kortelainen ja tulen Imatralta.
2. Mikä on sinun elämäntilanteesi tällä hetkellä?
Vastaus: Olen eläkkeellä hierontatyöstä. Minulla on kymmenen lastenlasta ja kuusi lastenlastenlasta. Siinä on minulle työsarkaa eläkepäiviksi. Palvelen myös seurakunnassa vapaaehtoisena työntekijänä monella eri saralla, kuten nytkin Kirppiksellä.
3. Miten Kuusamossa on mennyt?
Vastaus: Oikein hyvin on mennyt. Olen innostunut kirppiksellä olosta. Kirppiksellä käy paljon ihmisiä ja he ovat melko puheliaita. Meille on tullut hyviä keskusteluja ja nämä hetket ovat olleet päivän kohokohtia.
4. Käyt päivittäin Karpalossa syömässä. Kertoisitko jotakin näistä hetkistä?
Vastaus: Paikka on todella valoisa ja viihtyisä. Ruoka on maukasta ja rakkaudella valmistettua. Ennen Kuusamoon tuloani odotin kovasti, että pääsisin nauttimaan kasvisruoasta.
5. Oletko ollut kasvissyöjä koko ikäsi?
Vastaus: En ole ollut, mutta uskoontuloni myötä olen saanut tutustua myös terveellisiin elämäntapoihin. Viime marraskuussa osallistuin Hopeaniemessä Terveysprojekti Karpalo kurssille. Olin odottanut tätä kurssia melko kauan ja olin kuullut siitä paljon positiivista palautetta.
6. Mitä tämä kurssi antoi sinulle?
Vastaus: Sain aivan kuin uuden näkemyksen terveellisten elämäntapojen tärkeydestä meille kaikille. Liikuntaa olen aina harrastanut, mutta ruokavaliossa oli parantamisen varaa.
7. Millä tavalla elämäntapamuutoksesi on vaikuttanut terveyteesi?
Vastaus: Panoni on pudonnut kymmenen kiloa ja nivelrikkoisten polvieni liikkuvuus on parantunut ja kivut vähentyneet huomattavasti.
8. Kenelle suosittelet tätä kurssia?
Vastaus: Kaikille, mutta erityisesti ylipainoisille ja nivelkivuista, kärsiville.
9. Olisiko sinulla vielä jokin rohkaisun sana blogin lukijoille?
Vastaus: Koskaan ei ole liian myöhäistä muuttaa elämäntapojaan ja omaksua uusia näkemyksiä niistä asioista, jotka ovat meidän parhaaksemme. Tärkeintä on luottamus Jumalaan, jossa meillä on tulevaisuus ja toivo.

1 kommentti:

Paavo Hautala kirjoitti...

Raita todisti kirkossamme elämän kokemuksistaan sapattina 13.4.2013. Oli koskettavaa kuulla, miten Herra pelasti viisilapsisen perheen äidin elämän kuolemalta. Kiitos todistuksesta ja siunausta elämääsi!