keskiviikko 1. heinäkuuta 2009

Isäni kuolemasta on kymmenen vuotta

Kasvihuoneen laittamisessa on paljon suurempi työ kuin osasin etukäteen arvata. Olen kaivanut 3 m x 2 m alueelta 50 cm maata pois. Harkkotiilistä muurataan kasvihuoneelle perustus. Huomenna minulle pitäisi tulla muurari, jos hän kiireiltään ehtii, muuraamaan perustuksen.

Päivät ovat menneet leirivalmisteluihin. Tänään tulin töistä vasta 21.30. Teimme avustajani kanssa jokaiselle leiriläiselle kansion, jossa on kaikki materiaali, jota leirillä tarvitsemme. Kansioita tuli yhteensä 38 kpl ja jokaiseen kansioon sujautettiin 33 paperia tai esitettä. Papereita liikkui hyppysissämme yhteensä 1188 kpl. Ei kukaan leiriläinen osaa arvata kuinka paljon työtä on leirin, valmisteluissa.

Tänään 1.7.2009 on isäni kuolinpäivä. Siitä on nyt kymmenen vuotta. Olin silloin Kallioniemen raamattuleirillä, kun sain tiedon isäni kuolemasta. Ritva-sisareni soitti minulle suruviestin. Kun isäni haudattiin Pomarkun hautausmaahan, lähdin perheeni kanssa hautajaisiin Eräriparilta, jonne palasin hautajaisten jälkeen takaisin.
"Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa." (Ps. 107:1.) Jumalan armo kantaa, kestää ja lohduttaa! Ellei tätä armoa olisi, ei olisi toivoakaan. Herra on hyvä! Hän tietää päiviemme määrän. Elämä ja kuolema ovat Herran kädessä. Paavo-isäni muisto herättää lämpimiä ajatuksia sydämessäni. Hän oli hyvä isä!

Kun ajattelen isääni, mieleeni tulee hengellinen laulu, "Sun armos varaan".

1. Sun armos varaan, oi Herra, jään, kun ansiota en yhtäkään voi tuoda, Herra, sun etehesi. Siis tuon mä syntisen sydämeni.
2. Sun veres yksin vain kokonaan mun sydämeni voi puhdistaa. Mä kaipaan luoksesi Golgatalle sun ristis siunatun virran alle.
3. On sulla autuus, mä tiedän sen. Sä olet ystävä syntisten. Sä kuormat kirvoitat kuormatulta, ja rauhan, Kristus, saa sielut sulta.
4. Mä sua varron, ja suurempaa henkeni voimaasi odottaa. Mua kasta kasteella taivahasi ja työsi syvennä sielussani.
5. Sun armos varaan mä jään, mä jään toivoen, että kun matkan tään mä päätän, luoksesi armo mulla ois päärlyporttien kautta tulla.

Lämpimät terveiset kaikille sisaruksilleni perheineen isämme muistopäivän johdosta! Terveiset myös isäni sisaruksille ja kaikille, sukulaisille!

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi". (Ap.t. 16:31.)

Ei kommentteja: