torstai 16. toukokuuta 2013

Kurjenmiekat asetettiin pituusjärjestykseen kuvausta varten!

Tänään aamulla, kun vein Mikaelin Porkkatörmän päiväkodille valokuvaukseen, niin huomasin, että järvet ovat nyt vapautuneet jäistä. Tänään on ollut kesäisen lämmin päivä, myös "arktisella" Koillismaalla.

Mikaelin hoitoryhmän nimi päiväkodissa on: "Kurjenmiekat". Oli mukava seurata, kun Kurjenmiekat järjestettiin pituusjärjestykseen ja he marssivat huoneeseen, jossa valokuvaus suoritettiin. Yksi Kurjenmiekka puuttui. Mikael oli pisin, erään toisen pojan kanssa. Valokuvauksen aikana olin poissa huoneesta. Kysyin sitten autossa, että minkälaisen ilmeen sinä otit kuvaushetkellä? Mikael laittoi huulet tiukasti yhteen ja hymyili, ja sanoi, että tällaisen. Kerroin hänelle kahdesta erikoisesta ilmeestä, joka minulla on lapsena ollut, ekaluokan kuvassa ja meillä kotona otetussa kuvassa. Näytin nuo ilmeet hänelle. Mikael jäi miettimään, mitä ilmeet kertovat ja eleet puhuvat. Sitten hän kysäisi, että onko se kaverisi jo tullut? Ketä kaveria sinä tarkoitat, kysyin? Tipiä! Ai, Tipi! Joo, kyllä se on jo tullut. Mikael tarkoitti västäräkkiä, jolle olen antanut nimeksi, Tipi. Kerroin missä tilanteissa olin nähnyt Tipin. Kerroin myös aamulla näkemistäni kurreista, kuinka ne kisailivat naapuritalon männyssä ja niillä näytti olevan hyvin hauskaa. Ne varmaan iloitsivat kesästä, niin kuin mekin. Mikael olisi halunnut minun jäävän hänen kanssaan leikkimään, mutta minun piti rientää töihin, valmistelemaan tulevia kesäjuhlia ja Karplo-kurssia, joka alkaa ensi viikon tiistaina, Loma-Ajakassa.

Ei kommentteja: