torstai 11. elokuuta 2011

Päässäni oli vääntynyt kuulakärkikynä!

Toivotan onnea ja menestystä kaikille koululaisille, opiskelijoille ja heidän opettajilleen. Tietenkin myös kaikille kodeille, jotka lähettävät lapsensa tänään koulutielle. Toivottavasti kaikki menee ensimmäisestä koulupäivästä alkaen hyvin ja rauhallisesti.
Olen ajatellut koulumaailmaa niin paljon, että näin siihen liittyvää untakin tällä viikolla. Unessa olin opettaja ja pitämässä ensimmäistä koulupäivää. En ollut valmistautunut lainkaan ja en tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä. Lukujärjestys oli aivan hukassa. Pidin unessa kahta luokkaa. Toisessa luokassa oli runsaasti oppilaita ja toisessa ensin vain yksi ja sitten oppilaita tuli vähitellen lisää. Heitä oli lopulta alle kymmenen. Isolle luokalle puhuin opiskelumotivaatiosta ja sen tärkeydestä pienelle luokalle olin lähinnä valvoja. Joku oppilas näytti opettavan toiselle oppilaalle matematiikkaa. Sitten tunsin päässäni kipua. Korvan taakse oli vääntynyt kuulakärkikynä niin, että terä oli mennyt pään sisään. Heräsin siihen, kun yritin saada ambulanssin, että pääsisin sairaalaan. Ajattelin, että kynä oli mennyt pään sisään, koska olin yöllä nojannut sitä vasten pahassa asennossa. Mietin, että johtuikohan tämä uni siitä, kun olin alkuviikosta pari päivää sairaana. Minulla oli lievää kuumeilua ja voimaton olo ja minun piti olla pari päivää petissä.
Ilmeisesti joku virus vei voimat ja kaatoi petiin. Tulin risteykseen, jossa oli pakollisen pysähtymisen merkki. Näin meitä suojellaan ylikuumenemiselta. "Vääntyneellä kynällä ei pysty jatkamaan kirjoittamista"!

Ei kommentteja: