tiistai 15. helmikuuta 2011

Ruusuja kirppiksen pitäjälle!

Tämän päivän Koillissanomat -lehdessä on, meille soitettiin palstalla, kirjoitus, joka mielestäni sopisi hyvin Raijalle terveisiksi.

"Haluan kiittää kirppiksen sitä mukavaa naistyöntekijää. Tällä naistyöntekijällä on aitoa palveluhalukkuutta sekä auttamisen halua. Toisin on naapurityöntekijöiden laita, joilta vessassakäyntilupaa ei herunut. Aion vastaisuudessa asioida aina kirppiksellä, kun vierailen Kuusamossa. Oikein mukavaa talven jatkoa toivottelee se vaaleanpunatakkinen naishenkilö Taivalkoskelta."

Muistatko Raija kohdanneesi tällaista asiakasta?
Taisit saada "kimpun ystävänpäivä ruusuja"!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Olisipa se tosiaan mukavaa, jos lehdessä ollut kirjoitus tarkoittaa "meidän kirppistä".
Olen joitakin asiakkaita päästänyt kirkon puolella käymään vessassa, vaan mieleeni ei nyt tule mitään vaaleanpunaista takkia.
Siellä kävi asiakkaita pitemmältäkin matkalta ja oli ilo palvella heitä kaikin tavoin.
Minun muistiini ei tule yhtään asiakasta, joka olisi pettyneenä lähtenyt pois kirppikseltä.
Jos ei löytynyt mitään ostettavaa niin ainakin jutustelun kautta sai jotain mukaansa. Raija

Paavo Hautala kirjoitti...

Tyytyväisestä asiakkaasta tulee "pysyvä" asiakas. Kun ko. asiakas tulee kirppikselle ja hän ei löydäkään sinua, niin mitä sitten ...?
Ari palvelee myös hyvin mielellään asiakkaita ja huomioi heidän tarpeitaan, mutta "toinen ei voi tehdä minkä sinä teet"!
Asiakaspalvelu on hyvin henkilökohtaista. Pienet asiat vaikuttavat siihen, miten asiakassuhteet syntyvät ja kehittyvät ensikohtaamisesta eteenpäin.
Kuulin kerran erään pastorin kokemuksen, joka kuvaa hyvin sitä, miten ihmiset valitsevat suosikkinsa. Ko. pastori piti kokoussarjaa erään toisen pastorin kanssa yhdessä. Sitten eräänä päivänä kokoukseen tuli kuulija, joka kyseli, että missä on se paremman näköinen puhuja?