keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

Herrassa on turva, sillä hän pitää palvelijastaan huolen!

"Daavidin laulu. Varjele minua, Jumala, sillä sinuun minä turvaan. Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun Herrani, ilman sinua minulla ei ole mitään hyvää." Pyhät, jotka ovat maan päällä, ovat kunnioitettavia, ja heille kuuluu minun koko suosioni. Niiden murheet lisääntyvät, jotka kiiruhtavat muiden jumalien luo. Minä en vuodata niille verta juomauhriksi enkä ota huulilleni niiden nimiä. Herra, sinä olet minun perintöosani ja maljaosani, sinä hoidat minun arpani. Ihana maa on tullut osakseni, ja kaunis on minun perintöosani. Minä ylistän Herraa, joka on minua neuvonut. Yölläkin sisimpäni minua siihen kehottaa. Minä pidän aina edessäni Herran. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju. Sen tähden minun sydämeni iloitsee, sieluni riemuitsee, ja myös ruumiini asuu turvassa. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä katoavaisuutta. Sinä ilmoitat minulle elämän tien. Sinun kasvojesi edessä on yltäkylläinen ilo, sinun oikeassa kädessäsi ikuinen ihanuus." (Ps. 16:1-11.)

Herrassa on turva, sillä hän pitää palvelijastaan hyvää huolta. Ilman Jumalan varjelusta onnettomuudet tuhoaisivat meidät nopeasti. Toisinaan näemme ja koemme Jumalan varjeluksen hyvin selvästi, mutta usein se jää meiltä huomaamatta. Hämmästyisimme, jos Jumala näyttäisi meille kaikki vaaralliset tilanteet, joista meidät on varjeltu. Kun Herra on ylin valtiaamme, niin olemme hyvässä turvassa ja elämästämme ei puutu mitään hyvää. Joka päivä Jumala osoittaa pyhilleen ihmeellistä rakkauttaan. Jeesus kunnioittaa niitä, jotka häntä kunnioittavat. Jumalan lapset ovat maan ja taivaan näkökulmasta katsottuna kunnioitettavia ja heille kuuluu Jumalan koko suosio. Epäjumalanpalvelus tuo tuskan ja vaivan. "Niiden murheet lisääntyvät, jotka kiiruhtavat muiden jumalien luo." Daavid kuvailee Herrassa saamaansa perintöosuutta kauniiksi ja ihanaksi. Hän kiittää ja ylistää siitä Herraa, yölläkin. Yölläkin voimme kuulla hänen äänensä sisimmässämme. Jumala puhuu meille kaiken aikaa. Kuulemme hänen äänensä, jos käännämme kasvomme hänen puoleensa. Daavidille Jumalan neuvo on tärkeämpi kuin ihmisten mielipiteet. Daavid haluaa pitää Herran aina edessään, eli sydämessään. Oikealla puolella kuvataan armoa, totuutta, vahvuutta ja voimaa. Kun Herra on oikealla puolellamme, niin emme horju. Jaettu sydän horjuu kahtaalle. Uskollinen ja horjumaton Jeesuksen seuraaminen antaa sydämeen kuuliaisuuden hedelmänä ilon ja rauhan. Se on saadun ja vastaanotetun armon siunaus. Sydän ja sielu iloitsevat ja riemuitsevat, kun Herra on oikealla puolellamme ja myös ruumiimme asuu turvassa. Ruumis ei tunne pelkoa Herran lähellä. Jumalan lapsilla on iankaikkinen elämä Kristukseen kätkettynä. Tämä elämän toivo on suurin ja kallein lahja, jota uskova kantaa aarteenaan ja joka antaa elämään turvallisuutta ja vakautta. Kiitos ja ylistys kohoavat tämän lahjan antajalle Jeesukselle Kristukselle. Kristuksesta tulee silloin elämän tarkoitus ja päämäärä.

Herra herättää vanhurskaat ensimmäisen ylösnousemuksen päivänä Jeesuksen takaisintulon yhteydessä. Jeesuksen omien ruumiit asuvat turvassa maan päällä ja maan alla, tuonelassa eli haudassa. Uskossa kuolleet ovat tallessa, heitä ei hyljätä. Koska Jeesus on voittanut kuoleman vallan, niin hän ei jätä omiaan kuoleman valtaan. Hänellä on valta vapauttaa kuoleman vallasta ne, jotka uskovat.

"Sinä ilmoitat minulle elämän tien. Sinun kasvojesi edessä on yltäkylläinen ilo, sinun oikeassa kädessäsi ikuinen ihanuus." (Ps. 16:11 RK.)
Sinä osoitat minulle elämän tien, sinun lähelläsi on ehtymätön ilo, sinun oikealla puolellasi ikuinen onni." (Ps. 16:11. UKR.)

Tämän sanan sain syntymäpäiväonnittelutekstinä 17.7.2013. Katso alla olevan linkin kommentista. Tämän saman psalmin 1-3 jakeiden sanomalla olen onnitellut Ailaa vuonna 2011. Tämänkin voit katsoa alla olevasta linkistä.

Hukkasenkujalla eletään jännittäviä hetkiä!

torstai 31. maaliskuuta 2011


Onnea ja siunausta Ailalle Raaheen!

Ei kommentteja: