keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Jeesus antaa levon ja sielunrauhan!

Joka aamu kun heräät, niin ota Jumala mukaan kulkemaan kanssasi joka askeleella, niin huomaat, ettet ole koskaan yksin. Mielelle on annettava järkeviä ajatuksia. Saamme niitä Raamatusta. Jumalan sana ei sekoita päätä, vaan tuo sinne järjestystä ja harmoniaa. Jos sinulla on edessäsi vaikea päivä, niin ajattele Jeesusta. Hän auttaa sinua kestämään ja voittamaan vaikeudet. Meidän ei pitäisi ajatella edessämme olevia ja eteemme tulevia vaikeuksia, vaan sitä voimaa, jonka saamme Kristuksen nimessä. Pieni sana Herralta vahvistaa paljon enemmän kuin tuhat ihmisten turhanpäiväistä "höpinää". "Kestän kaiken hänen avullaan, joka antaa minulle voimaa." (Fil. 4:13.) Viha, kauna, katkeruus, kateus ja vähättely ovat sellaisia asenteita ja tunteita, jotka sitovat mielemme pimeyteen. Ne poistuvat sydämestämme Kristuksen rakkauden päästessä sinne. Kristuksen rakkaus annetaan meille Pyhän Hengen kautta. Meillä on tänään etuoikeus ajatella, että olemme taivaan kansalaisia. Annetaan tämän ajatuksen vallata mielemme, niin pysymme rohkeina ja iloisina. Me saamme odottaa joka päivä pelastajaa, taivaasta. Pelastus tulee taivaasta, ei meistä itsestämme, ei ihmisistä eikä maailmasta. "Hän muuttaa meidän ruumiimme tästä alennustilasta oman kirkastuneen ruumiinsa kaltaiseksi voimallaan, jolla hän kykenee alistamaan valtaansa kaiken." (Fil. 3:21.) Jeesus kutsuu meitä luokseen: "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." (Matt. 11:28-30.) Vaikka maailmassa olisi kuinka hyvä ja kuuluisa sielunhoitaja tahansa, niin hän ei pysty antamaan meille lepoa. Vain Jeesus antaa meille levon ja sielunrauhan. Tästä aiheesta saarnasin viime sapattina. Jumalanpalveluksen jälkeen eräs kuulija sanoi minulle, että tämä sana oli häntä varten. Saakoon tämä sana olla myös sinua varten!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

"Joka aamu on armo uus", sanotaan, niinhän se on, kun otamme aamulla Jeesuksen päivän matkaamme mukaan. Jeesus on täynnä armoa ja totuutta.
Kiitos Paavo, puhuttelevasta ja rohkaisevasta kirjoituksesta, tämä on juuri sitä, mitä me vajavaiset ja heikot ihmiset tarvitaan.
Katse kiinnitettynä Jeesukseen sanammekin lähimmäisellemme on lempeitä, hoitavia, eikä "höpinää", kuten on ilman Jeesusta. Silloin pahan voima ei saa yliotetta meistä.
Kunpa muistaisin tämän joka hetki.
Muistetaan mikä on päämäärämme. Raija

Paavo Hautala kirjoitti...

Kiitos Raijalle kommentista! Olin tänään aikaisin hereillä ja tämä sana tuli vahvasti mieleeni. Olipa harmi, kun tulosi Kuusamoon lykkääntyi syksyyn. Ehdimme jo odottamaan sinua tänne. Kirppiksellä on nyt vipinää. Kävijöitä on päivittäin yli sata. Maalasin tänään yli 10 litraa maalia ulkorakennuksiin. Harteissa ja olkapäässä tuntuu!