tiistai 3. huhtikuuta 2018

Ovet ovat avoinna hedelmälliseen lähetystyöhön!

Sain tunteen siivota Karpalon varaston ja sosiaaliset tilat perusteellisesti. Siihen meni kahdeksan tuntia. Tein työn syömättä ja juomatta. Olin niin keskittynyt siivoamiseen, etten edes huomannut ajan kulumista. Kun olin saanut kaiken valmiiksi, sanoin ystävälleni puhelimessa, että nyt saisi tulla terveystarkastaja katsomaan paikkoja. Seuraavana päivänä pyysin erästä seurakuntamme sisarta silittämään Karpalon tekstiilit, jotka olivat olleet pesussa. Hän suostui suorittamaan tehtävän. Kun kaikki oli valmista, olimme tyytyväisiä lopputulokseen. Reima oli tehnyt vähän aikaisemmin hyvät hyllyt siivouskomeroon, joten saimme senkin paikan järjestykseen. Kaikki tämä siivoustouhu oli Niinalle tehty yllätys, kun hän palaa loman jälkeen töihin.

Aamulla menin vielä siivoamaan Karpalon ja kirkon tiloja. Olin pessyt ja silittänyt pöytien huopaliinat ja vaihdoin kuivakukat silkkikukkiin, koska kuivakukat varistivat pöydälle kukkien lehtiä. Sain kaiken valmiiksi ennen asiakkaiden tuloa syömään puhtaisiin tiloihin. Sitten minun piti lähteä kiireesti toimistotyöhön. Hain seurakuntamme sihteerin valmistelemaan vuosikousasioita ym.

Tänään minulla oli Leipäkirkko. Toimistotyöt ja ruokatarvikkeiden hakeminen kahdesta kaupasta siirsi lounasaikani puoli kolmeen. Kun tulin syömään, Niina sanoi, että tänään kävi terveystarkastaja. Ihmettelin sitä suuresti. Siinä kävi sitten juuri niin kuin olin ajatellut. Tuntui aivan mahtavalta ajoitukselta tuo siivoaminen. Niinan oli mukava viedä terveystarkasta alakertaan, koska kaikki oli hyvässä ja siistissä kunnossa. Herra on todellakin arjessamme ja johtaa asioita pieniä yksityiskohtia myöten. Leipäkirkossa oli läsnä 18. Hengellisen ja ajallisen leivän jakaminen kruunasi päivän. Eräs Leipäkirkkoon tullut henkilö tuli sanomaan minulle, että hän on hyvä laulaja ja hän voisi joskus laulaa täällä. Olin siitä iloinen. Eräs toinen sanoi, että puheeni oli niin jännittävä ja mielenkiintoinen. Kaikki antoivat positiivista palautetta ja osoittivat meille ystävällisyyttä ja kiitollisuutta. Tunsin voimakkaan Pyhän Hengen läsnäolon koko tilaisuuden ajan. Herra on avannut oven hedelmälliseen lähetystyöhön. Kiitos hänelle!

Ei kommentteja: