torstai 19. tammikuuta 2012

Terveysuudistussanoma avasi silmäni näkemään elämäntapamuutokseni tarpeellisuuden

Olen ottanut Hopeaniemestä saamani terveysuudistussanoman todesta. Tämän tähden en ole ehtinyt olla koneellani. Eilen ja tänään olen ollut aamulenkillä klo 7.30-9.00 ja kiertänyt 10 km:n lenkin sauvojen kanssa. Olen ollut nyt Annen kanssa kahdeksan päivää vegaani-ruokavaliolla. Osallistumme yhdessä 30 päivän terveystutkimukseen, jossa tutkitaan erityisesti ruokavalion, liikunnan ja levon ym. vaikutuksia terveydellemme. Syömme kolme kertaa päivässä CHIP -ruokaa (ei perunalastuja, vaikka nimestä voisi niin ajatella) ja juomme vettä ruokailujen välillä vähintään 2 l päivässä. CHIP -ryhmässämme on 15 kuusamolaista, jotka ovat mukana samassa tutkimuksessa, kanssamme. Meistä kaikista otettiin verikokeet tutkimuksen alussa ja helmikuun 13-14 päivinä verikokeet uusitaan ja katsotaan, onko kuukauden aikana tapahtunut muutoksia parempaan vai huonompaan suuntaan.

Joulukuussa minulle tuli ajatus, että työnantajani kustantaa työntekijöilleen työterveystarkastuksen säännöllisin väliajoin. Otin asiasta selvää ja sain tietää, että 55-vuotiaana minun olisi pitänyt mennä ko. tarkastukseen. Olin unohtanut tärkeän asian. Minun olisi pitänyt mennä tarkastukseen jo kaksi vuotta sitten. Vuoden 2011 joulukuun lopulla menin työnantajani kehottamaan työterveystarkastukseen, joka säikäytti minut todella paljon! Kerron myöhemmin, miksi? Hopeanimessä saamani terveysuudistussanoma avasi silmäni näkemään elämäntapamuutokseni tarpeellisuuden! Palaan tähän asiaan kuukauden päästä, jos Herra suo, ja kerron kokemukseni.

Ei kommentteja: