perjantai 11. syyskuuta 2015

Västäräkki käyttäytyi erikoisella tavalla Kallioniemessä





Kun leiri oli loppu. Kävin vielä ottamassa kuvan Piilopirtistä, jossa olin majoittuneena leirin ajan. Tällä matkalla tapahtui jotakin aivan erikoista ja kaunista. Koko matkan västäräkki hyppeli kahden tai kolmen metrin päässä minusta. Se teki hauskoja pyrähdyksiä n. puolen metrin korkeudelle maasta. Sitten se taas hyppeli polulla. Aina kun pysähdyin lintu pysähtyi myös. Kun lähdin liikkeelle lintukin lähti liikkeelle. Kun saavuin mökille, lintu jäi odottamaan minua. Kun olin ottanut kuvat, lintu lähti jälleen hyppimään polulla samalla tavalla kuin tullessa. Testasin vielä uudelleen linnun käyttäytymisen. Menin pois polulta ja tulin jonkin ajan kuluttua uudelleen paikalle. Lähdin kävelemään saman reitin. Kun tulin polulle, lintu lensi jostakin kätköpikastaan jälleen polulle. Västäräkki käyttäytyi samalla tavalla eli saatteli minua mennen tullen mökille ja sieltä takaisin. Juttelin koko ajan Tipille ja otin kuvia. Tästä kuvasta on lintua vaikea erottaa. Se on kuvan keskeltä vähän vasemmalla. Kuvassa on pieni sieni ja lintu on sienestä hieman kaakkoon päin. Suurennuslasilla voit ehkä nähdä sen. Jäin miettimään, että olikohan linnulla minulle jokin viesti?

Ei kommentteja: