keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Tulessa käytetyt puhdistuvat!


 
"Kaikki, mikä tulta kestää, käyttäkää tulessa, niin se puhdistuu." (4. Moos. 31:23.)
"Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa." (Ilm. 3:18.)

Arvokas metalli tulee tulen kautta vielä arvokkaammaksi ja käyttökelpoisemmaksi, koska tulessa kaikki kuona palaa pois. Ahdistuksen tuli on Jumalan puhdistuskeino uskon kirkastamiseksi ja sydämen puhdistamiseksi kuonasta.

Synnitön Kristus kävi ahdistuksen tulen lävitse meidän syntiemme tähden, voidakseen puhdistaa meidät.
Kristuksella on puhtainta kultaa, koska ketään toista ei ole koeteltu niin suuressa ahdistuksessa kuin häntä. Hänellä on puhdasta uskon kultaa, joka on arvokkaampaa kuin mikään muu, mitä voimme saada tai löytää. Uskon kulta ei ole tämän maailman rikkautta ja sitä ei voi ostaa euroilla. Se on Kristuksen kärsimysten hinta, joka on annettu lunastusmaksuksi kaikista ihmisistä. Monet vaihtavat Kristuksen tarjoaman kullan arvottomaan "kissankultaan", joka näyttää kullalta, mutta on vain "multaa".

Jeesuksen omien ei tarvitse pelätä tulta, koska hän, joka tulta käyttää, valvoo vierellä. Rohkaisevaa on tietää, että tulessa käytetyt puhdistuvat!

"Älä pelkää, sillä minä olen sinun lunastajasi, minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. Jos kuljet vetten halki, minä olen sinun kanssasi, jos virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa. Jos tulen läpi käyt, et kärvenny eikä liekki sinua polta." (Jes. 43:1,2.)

Ei kommentteja: