maanantai 23. syyskuuta 2013

Ilma jäähtyy ja talvivaatteet pitää ottaa esille!

Kylmät tuulet puhalsivat tänään Kuusamossa ja pudottivat lehtiä puista. Talvi kolkuttelee porttejamme.
Olin tänään kirppiksellä, koska Arilla oli muita töitä. Eräs asiakas kysyi nimeäni ja saatuaan tietää sen, hän sanoi, että minä olen hänen "kasteisänsä". Ajattelin, että hän on erehtynyt. Ehkä hän tarkoittaa kemijärveläistä Paavo Hautalaa, joka on myös pastori, ajattelin, mutta en sanonut sitä ääneen. Hän kertoi, että olen kastanut hänet ja hänen veljensä Kallioniemen Raamattuleirillä Laukaassa kahdeksantoista vuotta sitten. Tämä oli yllätys! Hän tunsi minut, mutta minä en tuntenut häntä. Eevalla on sukulainen Sallassa ja hänkin on seurakuntamme jäsen. Eila on auttanut meitä Karpalossa, koska hän on kokki. Eila on ollut myös kirpparillamme. Suomi on pieni maa!

Kirpparilla kävi tänään, ehkä viimeisiä ruskaretkeläisiä, matkailijoita, jotka olivat palaamassa etelään. He tulivat ostamaan tuliaisia kotiin vietäväksi. Mukava, että monet löysivät mieluisia ostoksia.

Olisiko sinulla mahdollisuus tulla syys-lokakuussa vapaaehtoistyöntekijäksi kirppikselle, että minä pääsisin Sympatia-keräykseen? Saat ilmaisen majoituksen kirkolla ja voit syödä Karpalossa ma-pe lounaan. Otathan pikaisesti yhteyden minuun, jos tunnet kehotusta ottaa haasteen vastaan!

Ei kommentteja: