tiistai 6. helmikuuta 2018

Voittaminen on mahdollista Kristuksessa!

"Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä". (Jaak. 4:8.)

Lähestyminen on oikea suunta, kun on kysymyksessä Jumala. Jumala itse on lähestynyt meitä Jeesuksessa niin lähelle, että häntä on voinut koskettaa, kuunnella ja puhua hänen kanssaan kasvoista kasvoihin. Tänään me lähestymme Jumalaa sanan ja rukouksen kautta. Sana on meitä silloin hyvin lähellä, kun sana on sydämessä. Kuultu, luettu ja vastaanotettu sana tuo Jeesuksen meitä lähelle. "Onneni on olla Herraa lähellä", on niiden kokemus, jotka elävät Kristuksen kanssa jokapaäiväistä elämäänsä. Jokainen päivä on elämisen arvoinen Herran kanssa. Ilman häntä emme voi tehdä mitään hyvää. Hänessä voimme kaiken, koska hänen voimansa, hyvyytensä, armonsa ja rakkautensa on tämän maailman voimia suurempi. Kun ajattelemme enemmän hänen nimessä saamaamme voimaa, niin jättiläiset pienenevät ja kutistuvat olemattomiin. Tämän todistaa Raamatun kertomus Daavidista ja Goljatista. Lähestyminen kuvaa liikettä. Kun molemmat osapuolet lähestyvät toisiaan, niin he saavuttavat toisensa nopeasti. Jumala ei ole sellainen kuin paikallaan oleva epäjumala, jonka luokse ihminen tulee, vaan elävä, liikkeellä oleva Jumala, joka on heti läsnä siellä missä häntä avuksi huudetaan.
Jumalan lupaukset yhdessä uskon kanssa muuttavat sinun maailmasi ja sinun kauttasi tätä maailmaa paremmaksi paikaksi elää. Usko tarttuu voittoon, vaikka siitä ei ole vielä mitään tietoa. Voitto on hänen kädessään, joka on voittanut, eli Jeesuksella. Jeesus on ihmeellinen, kun hän antaa oman voittonsa hänen omilleen, kaikille, jotka haluavat ottaa tämän voiton vastaan. Jos me luotamme omiin saavutuksiimme ja voittoomme, häviämme varmasti.

Ei kommentteja: