keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Lammastarhassa on turvallista elää!

"Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lampaiden edestä. Mutta kun palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, näkee suden tulevan, hän jättää lampaat ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman. Palkkalainen pakenee, sillä hänet on palkattu, eikä hän välitä lampaista. Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän. Minä annan henkeni lampaiden edestä. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta. Niitäkin minun tulee johdattaa, ja ne kuulevat minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen." (Joh. 10:11-16.)

Sanat: Minä Olen, tarkoittaa Jumalan nimeä. Jeesus on Jumala, joten meillä on jumalallinen paimen. Hän tuntee omat lampaansa tarkoin. Mikään ei jää häneltä huomaamatta. Hän näki myös sen sokeuden, joka väärillä paimenilla oli, jotka olivat juuri ennen tätä Jeesuksen opetusta ajaneet ulos sokeana syntyneen Jeesuksen parantaman miehen. Väärät paimenet johtavat lampaat harhaan, koska heillä on suden sydän. Heillä voi kyllä olla lammasturkki päällä, mutta sydän on kuitenkin kuin sudella. Väärät paimenet ovat palkkalaisia, jotka ovat kiinnostuneita vain itsestään, omista eduistaan ja hyvinvoinnistaan. Hyvä paimen antaa henkensä lampaiden edestä. Tämä paljastaa todellisen paimenen rakastavan sydämen.

Jeesuksella on rakastava sydän, Hyvän paimenen sydän. Jeesuksen suhde Isään oli hyvin läheinen. Jeesus tunsi Isänsä ja Isä tunsi Poikansa. Hyvän paimenen ja lampaan eli Jeesuksen oman välinen suhde on myös läheinen. "Minä tunnen omani ja minun omani tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän."

Kun ajattelet omaa elämääsi tällä hetkellä, niin onko sinulla läheinen suhde Hyvän paimenen kanssa? Tunnetko Jeesuksen ja kuuletko hänen äänensä ja kuulutko hänen tarhaansa?

Hyvä paimen etsii tänäänkin eksyneet lampaansa ja johdattaa heidät omaan tarhaansa, antaen suojan ja turvan ja varjelee kaikilta pedoilta! Jeesus kokoaa omansa yhteen ja ne, jotka kuulevat hänen äänensä seuraavat häntä siihen laumaan, jonka paimenena hän on! Lammastarhassa on turvallista elää, koska Hyvä Paimen pitää lampaista huolen!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

EIkö ystävät meidän taivaallinen isä ole valmistanut hyvä suojan ja turven, kun hän antoi seurakunnan olemaan kotimme ja suoja vastustavien voimien vastaan muuri ja aina välillä nauttia Jumalan sanan siunausta ja ravintoa ja juoda elävää vettä Herran seurassa ja viedä arki päivään siunaus mukanamme ja varjeltua armon henge avulla ja enkelimme auttama myös Herran lupausten mukaan ,kiitos ja siunausta,keijo

Paavo Hautala kirjoitti...

Kiitos, Keijo, jälleen rohkaisevasta kommentistasi. Hyvä Paimen pitää sinusta huolen ja ruokkii sinua vihreillä niityillä! Hyvää kesää!