torstai 23. elokuuta 2018

Uusi laulu on Pyhän Hengen herättämä!

"Laulakaa Herralle uusi laulu! Laulakaa Herralle, kaikki maa! Laulakaa Herralle, ylistäkää hänen nimeään! Julistakaa päivästä päivään ilosanomaa hänen valmistamastaan pelastuksesta. Kertokaa kansojen keskuudessa hänen kunniastaan, hänen ihmeistään kaikkien kansojen keskellä, sillä Herra on suuri ja sangen ylistettävä, hän on kaikkia jumalia pelättävämpi". (Ps. 96:1-4.)

Uusi laulu on Pyhän Hengen herättämä ja synnyttämä! Laulaminen ja ylistäminen Jumalan nimen kunniaksi karkottaa pilvet sydämen taivaalta. Negatiivisten ajatusten muuttuminen positiivisiksi, avaa silmämme näkemään Herran hyvyyden, rakkauden ja armon. Laulaminen avaa pimennysverhot sydämen ikkunoista ja näin valo pääsee sisään, ja siitä seuraa ilo. Jumalan teoista, pelastuksen evankeliumi, on aihe, josta voimme laulaa ja ylistää Herraa päivästä päivään. Jeesuksen veren voimasta laulaminen karkottaa paholaisen, koska hänen korvansa ei kestä kuulla tästä aiheesta kertovia lauluja. Uudet laulut syntyvät Pyhän Hengen vaikutuksesta, joka synnyttää jatkuvasti uutta elämää. Pyhä Henki voi tulla murheelliseksi syntiemme tähden, mutta masennukseen hän ei vaivu. Masentunut ihminen, joka alkaa laulaa ja ylistää Herraa, huomaa nopeasti tilanteen muuttuvan. Pimeys poistuu ja tilalle virtaa valoa, rakkautta ja iloa, tämä antaa toivoa. Kun me kumarrumme Jumalan puoleen, niin hänkin kumartuu meidän puoleemme ja antaa meille erinomaisen Henkensä, joka on paras lohduttaja. Sydämen tuulettaminen ja valon päästäminen sisään antaa Pyhälle Hengelle mahdollisuuden luoda meissä uutta elämää!

Ei kommentteja: