torstai 21. tammikuuta 2010

Jeesus haluaa antaa sinulle oman rauhansa, ota se vastaan!

"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö." (Joh. 14:27 VRK.)

"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon." (Joh. 14:27 VRK.)

Jeesus antoi tämän rauhan testamenttinsa omille lapsilleen viimeisellä ehtoollisella ennen kärsimyksiään ja kuolemaansa. Kaikki mitä Jeesus antaa meille on täydellistä. Hänen rauhansa on täydellinen. Siinä ei ole yhtään pelon tuomaa levottomuutta, epävarmuutta eikä ahdistusta. Jeesuksen rauha on täydellistä lepoa. Jeesuksen rauha eheyttää ihmisen rikkinäisyyden ja parantaa synnin tuomat haavat. Sinulla ei ole yhtään sellaista haavaa, jota Jeesuksen haavat eivät voisi parantaa. Jeesuksen rauha on kaikkea ymmärrystä ylempänä. Jeesuksella on valtuudet antaa oma rauhansa meille sen rauhantyön perusteella, jonka hän ristillä suoritti. Rauhan edellytyksenä on sovitus. Koska Jeesus on maksanut syntivelkamme ja sovittanut meidät ristin kuolemallaan, niin meillä on rauha Jumalan kanssa. Jeesuksen rauha on sisäinen sielun tila, ei ulkoinen eikä tunteisiin perustuva tunnekokemus.
Maailma ei voi tällaista rauhaa antaa, koska maailmalla ei ole mistä antaa. Maailman antama rauha on synnin unta, josta ihminen jossain vaiheessa herää karuun todellisuuteen. Maailman antama rauha on väärää rauhaa. Väärä rauha on petollinen sielun tila. Väärä rauha ei tule sydämeen hetkessä. Aluksi omatunto torkahtaa, nukkuu, sitten se vähitellen vaikenee ja lopulta paatuu ja "palaa karrelle." Jos ihminen hellii yhtäkin syntiä eikä tee siitä parannusta, kun Pyhä Henki nuhtelee, varoittaa häntä ja tarjoaa auttavan kätensä, ihminen kadottaa evankeliumin voiman, koska hän torjuu Kristuksen ja hänen apunsa. Apu on meillä aina lähellä, niin lähellä, että heikkokin voi siihen tarttua, jos hän vain tahtoo. Kun sanot Jeesukselle kyllä minä tahdon. Tahdon antaa itseni sinulle juuri tällaisena kuin olen. Muuta hän ei pyydä, etkä sinä voi muuta tehdäkään. Antautuminen Herralle on avainsana uuteen elämään ja rauhaan Jumalan kanssa. Kun saamme Jumalan rauhan, niin kyllä ne muutkin asiat järjestyvät aikanansa. Pääsemme rauhaan itsemme, lähimmäistemme ja ympäristömme kanssa.
"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon." (Matt. 11:28,29.)
Maailman antama ies vie ihmisen synnin orjuuteen ja ahdistukseen, mutta Kristuksen ikeen vastaanottaminen johtaa lepoon. Kristuksen palveleminen ei ole orjuutta, vaan iloa, lepoa ja rauhaa. Jos ihminen yrittää saada rauhan omilla teoillaan, hänelle tulee työuupumus. Jos hän yrittää kantaa omilla voimillaan elämän antamia kuormia, hän uupuu taakan alle. Kun annat itsesi Herralle ja tulet hänen luokseen ja katsot alati Herraan löydät sielullesi levon. Jeesus haluaa antaa sinulle oman rauhansa, ota se vastaan!

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Aame, aamen, aamen ja kiitos tästä kirjoituksesta. Kaikkivaltias Jumala siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua kaikilla teilläsi Jeesuksen nimessä !

Paavo Hautala kirjoitti...

Kylläpä sinulla oli vahva ja vakuuttava kommentti. Herra antakoon sinulle syvän ja pysyvän rauhan, ikuisen rauhan kirkkauden maassa!
Kiitos rohkaisustasi! Aurinkoista kevättä!

Anonyymi kirjoitti...

Tämä on suuri ilon aihe ja terveydellemme hyvin tärkeä nimittäin,Jeesuksen antama rauha!Taivaasta tuleva rauha on tavoitelemisen ihanne kaiken tämän rauhattomuuden ja monen erimielisyyden ajassa jolloin ei ole rauhaa vaan meri ihmisten pauhaa,sitten kun ei ole lepoa ei ole voimaa elää onnellista elämää ja nähdä Jumalan rakkaus lähellämme,siunausta pastori Paavo Hautala ja enemmän voimaa voittaa,veljesi keijo södertälje

Paavo Hautala kirjoitti...

Kiitos, Keijo Södertälje, rohkaisevasta kommentistasi. Jumalan armon ja rauhan siunaus levätköön elämäsi yllä joka päivä!

Anonyymi kirjoitti...

Tämä teksti oli juuri se, mitä tähän hetkeen tarvitsin. Kiitos ja aamen.

Paavo Hautala kirjoitti...

Herra virvoittakoon sielusi ja antakoon sinulle oman rauhansa!
Kiitos Herralle, että sait apua elämäntilanteeseesi tästä sanasta!

Tästä teemasta pidin iltahartauden radiossa 24.9.2013. Kuuntelitko sen?