keskiviikko 18. kesäkuuta 2014
Kylväminen mahdollistaa kasvun!
Paluumatkalla
Oulun juhlilta jaoimme 50 kg hengellisiä lehtiä Taivalkoskella! Herra
siunatkoon kylvötyömme! Seuraavana päivänä tapasin kaksi ystävää
Taivalkoskelta. He olivat tulleet Kuusamoon. Kerroin Sirkalle, että
pudotin hänen postilaatikkoonsa lehden. Hän oli siitä rohkaistunut!
Tapasin ystävät kirppiksellä ja vein heidät kirkkoomme ja
Rukouspuutarhaan. Rukoilin heidän puolestaan! Tapaaminen oli merkittävä
kokemus! Pyydän esirukousta Raijan ja Sirkan puolesta!
maanantai 16. kesäkuuta 2014
Karpalo sai rohkaisevaa palautetta!
Käydessäni tänään ruokatunnilla Karpalossa, pöytääni tuli eräs Karpalon
vakituinen asiakas, jolla oli tärkeää asiaa minulle. Hän kertoi
veljestään. Hänen veljensä on myös Karpalon vakituinen asiakas. Veli oli
sanonut hänelle, että kaikkein tärkein syy siihen miksi hän asuu
Kuusamossa on se, että Kuusamossa on Kasvisravintola Karpalo. Olipa
mahtava rohkaisu ja mainos Karpalolle. Hän aikoi soittaa
Koillis-Sanomien toimitukseen ja pyytää lehteä julkaisemaan tämän asian
"Meille soitettiin" -palstalla. Kiitos tästä mahtavasta palautteesta.
Työmme ei ole siis turhaa. Toinen rohkaisu tuli tänään eräältä
helsinkiläiseltä perheeltä. He sanoivat, että, jos tällainen ravintola
olisi Helsingissä, niin teillä olisi siellä suuri menestys. Kiitos
näistä rohkaisevista sanoista! Nämä kokemukset innoittavat tekemään
terveystyötä!
maanantai 9. kesäkuuta 2014
Maatöissä minulla oli ihan oikeasti onni matkassa!
Tänään sain valmiiksi kaikki kevään kylvö- ja istutustyöt. Karpalolla on nyt 1,5 a:n palsta Pappilan pellolla + vähän yli 10 m:n perunapenkki Kyhälän maalla. Kotona meillä onkin vain pientä viljelystä kasvihuoneessa. Ajattelin laittaa Karpalon ilmoitustaululle etsintäkuulutuksen Karpalon kasvimaan vapaaehtoisista hoitajista. Maatöissä rankinta on ollut juolavehnän poistaminen kasvimaalta.
Toivottavasti kesästä tulee suotuisa, kasvien kasvun kannalta, niin, että syksyllä saamme korjata runsasta satoa. Nyt maalla pitää olla hallaharsot, koska on luvattu kylmiä ilmoja.
"Hän säät ja ilmat säätää ja aallot tainnuttaa ja hyisen hallan häätää ja viljan vartuttaa." Näihin ajatuksiin on hyvä turvautua ja jättää kylvötyöt Herran hoitoon!
Kiitän Taimia, Reimaa ja Onni-poikaa maan muokkauksesta ja Aria veden kantamisesta järvestä. Apunne oli suuresta merkityksestä!
Maatöissä minulla oli ihan oikeasti onni matkassa!
Toivottavasti kesästä tulee suotuisa, kasvien kasvun kannalta, niin, että syksyllä saamme korjata runsasta satoa. Nyt maalla pitää olla hallaharsot, koska on luvattu kylmiä ilmoja.
"Hän säät ja ilmat säätää ja aallot tainnuttaa ja hyisen hallan häätää ja viljan vartuttaa." Näihin ajatuksiin on hyvä turvautua ja jättää kylvötyöt Herran hoitoon!
Kiitän Taimia, Reimaa ja Onni-poikaa maan muokkauksesta ja Aria veden kantamisesta järvestä. Apunne oli suuresta merkityksestä!
Maatöissä minulla oli ihan oikeasti onni matkassa!
Tänään on Vilman juhlapäivä!
Suvin ja Tonin keskimmäinen Vilma Ella Cristina täyttää tänään 3 vuotta.
Lauloimme Annen kanssa aamulla puhelimessa onnittelut Ouluun.
Ensi viikonloppuna menemme Ouluun, koska siellä on PSL:n kesäjuhlat. Saamme silloin viedä Vilmalle synttärilahjan.
Vilma on oikein nätti ja hauska tyttö! Onnea ja siunausta elämääsi toivovat mummi ja ukki, Kuusamosta!
Lauloimme Annen kanssa aamulla puhelimessa onnittelut Ouluun.
Ensi viikonloppuna menemme Ouluun, koska siellä on PSL:n kesäjuhlat. Saamme silloin viedä Vilmalle synttärilahjan.
Vilma on oikein nätti ja hauska tyttö! Onnea ja siunausta elämääsi toivovat mummi ja ukki, Kuusamosta!
keskiviikko 4. kesäkuuta 2014
Esirukouspyyntö!
Suvi on kadottanut auton avaimen Kuopiossa. Heidän pitäisi lähteä perjantaina kotiin, Ouluun. Rukoillaan, että avain löytyisi. Minulla ei ole vara-avainta. Avaimen teettäminen olisi hankalaa ja kallista. Kiitos, kun muistatte!
Vara-avain löytyi Terhon luota.
Vara-avain löytyi Terhon luota.
tiistai 3. kesäkuuta 2014
Nyt on aika kylvää ja istuttaa! Teen Karpalolle kasvimaata!
Karpalon kasvimaan laitto on alkanut. Kiitos Taimi ja Reima, kun tulitte auttamaan maanantaina kasvimaan penkkien teossa. En olisi yksin selvinnyt mitenkään niin suuresta urakasta. Tänään sain kylvettyä kaksi penkkiä. Harsot laitoin Teuvon kanssa suojaksi penkkien päälle. Tänään minua auttoi veden haussa ja kylvämisessä Kaija ja Teuvo Parviainen, jotka tulivat Kuusamoon Terveysprojekti Karpalo -kurssille, joka alkaa huomenna Loma-Ajakassa. Saimme kuulla tänään mahtavan luennon epigenetiikasta. Taneli luennoi Karpalossa. Niina järjesti mahtavat maistiaiset. Mahlamaljan kanssa maistelimme kahdenlaisia pyöryköitä: suolaisia ja makeita.
Oppimattomuus ei estä käyttökelpoisuuttasi!
Jeesus valitsi opetuslapsikseen oppimattomia miehiä, koska he eivät olleet itseriittoisia ja ylpeitä omasta asemastaan. Jeesus ei tee koskaan virheitä valitessaan ihmisiä suorittamaan niitä tehtäviä, jotka hän on suunnitellut toteuttaa maan päällä. Jos tunnet itsesi oppimattomaksi ja kykenemättömäksi suorittamaan sinulle uskottuja tehtäviä, niin seuraa Jeesusta ja katso Häneen. Oppimattomuutesi ei estä käyttökelpoisuuttasi Herran työssä. Hän on viisautesi ja voimasi. Hänen taitavien käsiensä ohjauksessa löydät oman paikkasi, jossa sinua pyydetään palvelemaan Herran asiaa. Tärkein ja ensimmäinen läksy, joka meidän tulee oppia Kristuksen koulussa, liittyy luottamukseen. Se ei koske itseensä luottamista vaan Jeesukseen luottamista. Kristuksen koulussa luonteen kasvatuksella on suurempi merkitys kuin tiedon hankkimisella. Kristuksen luonteen vastaanottaminen ei ole mahdollista, jos oma minä istuu sydämen valtaistuimella hallitsemassa elämäämme.Todellisen menestymisen edellytyksenä on nöyrtyminen ja Kristuksen tahtoon alistuminen, rakkaudessa.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
