maanantai 30. heinäkuuta 2012

Herran siunaus, menestys ja rikkaus!

"Herran siunaus menestyksen antaa, omin voimin sitä ei lisätä." (San. 10:22 UKR.)
"Herran siunaus rikkaaksi tekee, ei oma vaiva siihen mitään lisää" (San. 10:22 VKR.)

Ihmiset ovat kiinnostuneita menestyksestä. Sitä toivotaan pienestä pitäen. Toivotamme onnea ja menestystä, kun haluamme onnitella ystäviämme eri syistä. Tavallisesti ihmiset ajattelevat menestyksellä maallista vaurautta, terveyttä, vaikutusvaltaa ja korkeaa asemaa. Todellinen menestys on kuitenkin jotakin muuta. Raamatussa kerrottujen hengellisesti menestyvien ihmisten elämässä keskeisenä tekijänä on Jumalan armo. Jumalan armo on suurin siunaus, jonka voimme saada. Armon saanut ihminen asennoituu elämään nöyrästi. Hän ei vertaile itseään muihin eikä pidä itseään muita parempana eikä myöskään muita huonompana. Hän ei mittaile ja arvostele ihmisten menestystä oman rajoittuneen näkemyksensä mukaan. Tuomiovallan hän on jättänyt todelliselle tuomarille, joka tietää kaiken. Hengellinen rikkaus on maallista rikkautta paljon tärkeämpi asia, koska sen vaikutukset ulottuvat taivaaseen asti. Totuuskin yltää vain pilviin asti, mutta Jumalan armo vie perille taivaaseen, iankaikkiseen elämään. Siunausta ei voi ostaa eikä myydä. Oma vaiva tai omat voimat eivät ole siunauksen takana, vaan Jumalan mittaamaton armo. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo, Isän Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys olkoon sinun kanssasi nyt ja iankaikkisesti!

Ei kommentteja: