tiistai 27. joulukuuta 2011

Seitsemän sanaa ristiltä!

Nimi: Paavo - 04.03.2008 11:24
Seitsemän sanaa ristiltä!
1. "Isä anna heille anteeksi. He eivät tiedä, mitä tekevät." Anteeksiantaminen on jumalallista! Tietämättömyys tekee sokeaksi!
2. "Vaimo, katso, poikasi!" - "Katso, äitisi!" Ristiinnaulittu Jeesus pitää huolen ja hoitaa ihmissuhteita! Toisistamme huolehtiminen kuuluu meille kaikille!
3. "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." Huom. Kaksoispiste on väärässä paikassa ja sanoma vääristyy. Oikea ajatus on tämä: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa." Paratiisi on taivaassa, Isän luona. Ylösnoussut Jeesus sanoi Marialle: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo." Ryöväri pääsee paratiisiin, taivaaseen, ylösnousemuksen kautta, joka tapahtuu Jeesusken takaisintulon yhteydessä. Jumalan armo riittää katuvalle syntiselle. Kaikki olemme syntisiä. Armo riittää meille kaikille, kun otamme sen vastaan uskon kautta! Jeesus muistaa omansa ja hänen omansa eivät joudu hukkaan!
4. "Minun on jano." Kaikkien vesilähteiden Luoja tunsi janoa. Hän oli Ihmisen Poika. Jeesus janoaa pelastaa meidät!
5. "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" "Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?" Jeesus kärsi toisen kuoleman eli helvetin kauhut, jotta meidän, jotka uskomme häneen ei tarvitse kuolla toista kuolemaa helvetin tulijärvessä viimeisenä tuomion päivänä. Meidän syntimme, jotka Jeesus kantoi ristillä erotti hänet Isästä. Tämä mahdollistaa meidän ikuisen yhteytemme Isään.
6. "Se on täytetty!" Taistelu on päättynyt; voitto on saatu. Ihmisen lunastuksen hinta on maksettu. Jeesus on täyttänyt tehtävänsä. Isän tahto on tapahtunut. Jeesus on avannut tien Jumalan valtakuntaan kaikille, jotka uskovat Häneen!
7. "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni." Mekin saamme antaa kaikkemme Lunastajamme, Jeesuksen käsiin!

Ei kommentteja: