maanantai 19. joulukuuta 2011

JOULUKALENTERI 19.

Olet varmaan jo kauan odottanut minua päivän eläimeksi!

A) Tieltäni poikkesin pellolle päin, kun minä edessäni vaaran näin. Sitten minä astelin pellon laitaa, kunnes minä huomasin vasten aitaa, isäntäni taitaa unohtaa kulkea polkua kaitaa. (3 p)

B) Tyhmäksi luuli, kun totuuden kuuli. Silti en saata muuta kuin maata, vaikka hän tässä keppiä käyttää ja taivaan merkit mulle näyttää. (2 p.)

C) Kas tuoretta nurmea paljon on tässä, saatan nyt olla levähtämässä. Ei ole tarvetta huutaa: tuokaa ruokaa! (1 p.)

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Luulenpa tietäväni arvoituksen tämän: Bileamin aasia varmaan haetaan tässä. Vastaukseni on AASI.
Raija

Anonyymi kirjoitti...

Sama kuin Raijalla. Bileamin AASI. Helena S

Anonyymi kirjoitti...

Aasi on myös minun vastaukseni. Anne

Paavo Hautala kirjoitti...

Aasi on oikea vastaus. Bileamin aasista oli kysymys ja C-kohdan aasi löytyy Job. 6:5.
Kaikilla oli oikea vastaus.