tiistai 20. maaliskuuta 2012

Ilmestyskirja on lähetetty taivaasta sinua varten!

Ilmestyskirjassa on 22 lukua, yhtä monta kuin heprealaisessa kirjaimistossa on kirjaimia. Jakeita tässä kirjassa on 405. Näistä jakeista 276 on lainattu jossain määrin muilta Raamatun kirjoittajilta, erityisesti Vanhan testamentin kirjoittajilta. Tämä on tärkeä asia huomata, kun lähdemme etsimään Ilmestyskirjan tulkintaan tarvittavia Raamatun omia avaimia. Uskonpuhdistajien korostama periaate siitä, että Raamattu selittää itse itsenä, on tärkeä periaate, joka meidän on pidettävä mielessä aina kun tutkimme Raamattua. Raamatun profetiat ovat täynnä vertauskuvia ja symboleja. Niiden tulkitsemisen pitää pohjautua vahvasti sanaan. Raamatun tutkiminen ilman rukousta, johtaa ihmisen harhaan. Rukouksen kautta saamme yhteyden Pyhään Henkeen, jonka innoittamana Raamattu on meille annettu. Pyhä Henki avaa sanan nöyrälle ihmiselle, joka on valmis ottamaan sanan vastaan. Ilman Pyhää Henkeä emme ymmärrä hengellisiä totuuksia oikein. Hengelliset asiat pitää ymmärtää hengellisesti. Ilmestyskirjan sanoman voi ymmärtää vain hengelliset ihmiset. Ilmestyskirja on annettu Jumalan palvelijoille. Kun katsot ensimmäistä jaetta tarkemmin, niin huomaat, miten sanoma tuli taivaasta Jumalan palvelijoille. Jumala antoi ilmestyksen Jeesukselle, Jeesus antoi sen enkelille, enkeli antoi sen Johannekselle, Johannes kirjoitti sen muistiin ja lähetti sen seurakunnille, Jumalan palvelijoille. Uskon, että sinä olet Jumalan palvelija. Ilmestyskirja on lähetetty taivaasta sinua varten, koska Jeesus haluaa sinun pelastuvan taivaaseen ja uuteen maahan.

Ei kommentteja: