sunnuntai 4. huhtikuuta 2010

Draama jatkuu ...

HERODES: Keitä te olette?

KLEOPAS JA HÄNEN TOVERINSA: Olen Kleopas ja hän on ystäväni Timon. Asumme Emmauksessa, joka on noin kahdentoista kilometrin päässä Jerusalemista.

HERODES: Mitä te tiedätte Jeesuksesta?

KLEOPAS: Sunnuntaiaamuna olin palaamassa ystäväni kanssa kotiin Emmaukseen. Keskustelimme ristin tapahtumista ja olimme hyvin masentuneita. Kaikki tulevaisuudentoiveemme olivat romahtaneet. Kuin huomaamatta seuraamme liittyi muukalainen, jota emme tunteneet. Surumme oli niin suuri, että kaikki ympärillämme näytti synkältä ja pimeältä. Oli kuin verho olisi ollut silmillämme. Muukalainen selitti meille koko matkan kirjoituksia. Hän kiinnitti erityistä huomiota siihen, mitä Jeesuksesta oli kaikissa kirjoituksissa sanottu. Kun olimme perillä Emmauksessa, silmämme avautuivat lopullisesti. Olimme juuri aloittamassa aterioinnin. Muukalainen otti käteensä leivän aivan samalla tavalla kuin Jeesus. Kun hän siunasi ja mursi leivän näimme hänen haavoitetut kätensä ja tunsimme Jeesuksen. Sydämemme alkoivat hehkua valtavaa intoa. Lähdimme heti juoksemaan takaisin Jerusalemiin kertomaan ilouutista toisille opetuslapsille. Sydämemme takoivat rinnassamme ja toistimme yhä uudelleen ja uudelleen, että Jeesus elää, Hän on noussut ylös. Näimme ylösnousseen Herran!

LAPSIKUORO: Lensi maahan enkeli.

LAULU: Oi näytä taivaan tie nyt mulle.

MARIA MAGDALEENA: Saapuu laulun aikana ristin luo, polvistuu ristin juurelle ja laskee kukat ristin juurelle ja nousee sitten ylös.

PILATUKSEN VAIMO. Kuka sinä olet?

MARIA: Olen Maria, Magdalasta kotoisin.

PILATUKSEN VAIMO: Olitko sinäkin siellä?

MARIA: Kyllä minä olin.

PILATUKSEN VAIMO: Millä tavalla sinä tunsit Jeesuksen?

MARIA: Tunsin hänet oikein hyvin. Hän oli minulle hyvin rakas.

PILATUKSEN VAIMO: Minkä tähden?

Ei kommentteja: