lauantai 3. huhtikuuta 2010

Draama jatkuu ...

HERODES: (Näyttää valtikalla kohti Salomea) Kuka sinä olet ja miksi olet tullut tänne?

SALOME: Minun nimeni on Salome. Olen kalastaja Sebedeuksen vaimo. Olen Marian sisar. Tässä on minun poikani Johannes, Jaakob on myös minun poikani. Hän ei ole nyt täällä. Olen seurannut Jeesuksen elämää hyvin läheltä. Luulin, että Jeesus voideltaisiin kansamme kuninkaaksi ja hänestä tulisi maallisen valtakunnan johtaja. Eräänä päivänä menin poikieni Jaakobin ja Johanneksen kanssa Jeesuksen luo ja polvistuin hänen eteensä. Jeesus kysyi: "Mitä haluat"? Vastasin näin: "Lupaathan, että nämä kaksi poikaani saavat istua, toinen oikealla ja toinen vasemmalla puolellasi sinun valtakunnassasi? Tähän Jeesus vastasi: "Te ette tiedä mitä pyydätte. Onko teistä juomaan sitä maljaa, joka minun on juotava? On, me vastasimme. Hän sanoi, että me tullaan se juomaankin, mutta oikealla ja vasemmalla puolella olevat paikat ratkaisee Isä. Olin todella tyhmä kun menin tätä asiaa esittämään, sillä se aiheutti opetuslasten kesken kauhean riidan ja väittelyn ja meihin suututtiin. Jeesus puhui meille usein nöyryydestä ja toisten palvelemisesta. Nyt käsitän paljon paremmin, kun hän sanoi, että ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä kaikkien puolesta. Olin koko ajan ristin juurella, niin kuin Maria ja Johanneskin. Myös Kleopaksen vaimo oli meidän kanssamme. Hänen nimensä on myös Maria. Hänkään ei voinut tulla tänään tänne. Kärsimyksen maljan juominen oli paljon katkerampi kuin olisin ikinä etukäteen arvannut. Sisareni pyörtyi, kun hän näki naulojen lävistävän Jeesuksen.
Pysyttelimme kuitenkin koko ajan ristin luona. Näin ja kuulin kaiken mitä Maria ja Johanneskin ja voin todistaa, että he puhuvat totta.

LAPSIKUORO: Jeesus kulki vain

LAULU: Kun Kristus kulki tien, 1. säkeistö

Ei kommentteja: