torstai 19. syyskuuta 2013

Peurunpirtin "porot" rohkaisivat minua Herran työhön!

Kallioniemen Peurunpirtin kahden takan koristeina ovat kolme peuraeläintä. Lapin ihmiset näkevät kuvassa kolme poroa.
Taideteoksen on suunnitellut kuusikymmentä vuotta sitten taiteilija Lasse Peltonen, Helsingistä. "Porot" on tehty saviruukun kappaleista.
Aina, kun näen tämän kuvan, muistan yli kolmekymmentä vuotta sitten tapahtuneen merkittävän asian elämässäni. Samuel Monnierin pitämällä "Maranatha" -leirillä sain yllättäen Jumalalta kutsun Herran työhön. Sisäisen kamppailun aikana kävin mielessäni keskustelua Herran kanssa. Halusin varmistua siitä, että kutsuja on varmasti Jeesus, eikä ajatus lähde puhujan tai minun omasta mielestäni. Tämä kuva toi mieleeni Raamatun sanan: "Niin kuin peura kaipaa vesipuroille, niin minun sieluni kaipaa sinua, Jumala. Minun sieluni janoaa Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan tulla ja nähdä Jumalan kasvot?" (Ps. 42:2,3.)
Nälkäiset ja janoiset "porot" vetosivat sydämelleni ja tunsin Herran kutsuvan minua viemään Kristuksessa elämän leipää ja elävää vettä nälkäisille ja janoisille sieluille. Minulla ei ollut tuona hetkenä mitään aavistusta siitä, minne Herra lähettää minut. Koulutuksen jälkeen ensimmäinen työkenttäni oli Tornio, jossa työskentelin neljä vuotta. Kuusamoon muutimme vuonna 1990. Kun tulin kesällä 1990 etsimään Kuusamosta asuntoa, niin hämmästyin, kun porot kävelivät keskellä kaupunkia. Niitä on vieraillut vuosien aikana myös puutarhassamme, Kuukkelintiellä. Herra ei kuitenkaan lähettänyt minua Kuusamoon poromieheksi, vaan rohkaisemaan mm. poromiehiä Jeesuksen luo!

Ei kommentteja: