lauantai 2. kesäkuuta 2012

Evankeliumin julistajien toimintaryhmä ja kotiseurat!

Jumala on tarkoittanut, että seurakunta työskentelee yhdessä auttaen ihmisiä löytämään Jeesuksen ja pelastuksen hänessä. Hengellinen työ ei menesty yksityisyrityksen periaatteiden mukaisesti. Uskoon tuleminen, siinä pysyminen ja kasvaminen Kristuksessa on koko elämänmittainen prosessi, ei yksittäinen tapahtuma. Tässä tapahtumassa on mukana monia ihmisiä ja heidän kokemuksiaan. Siemenen kylväminen, maaperän kasteleminen ja valo saavat yhdessä aikaan puitteet, jossa kasvu ja sadonkorjuu ovat mahdollisia. Olemalla yhteistyössä Jumalan ja toistemme kanssa, väillemme syntyy siteitä, jotka yhdistävät meitä Jumalaan ja toinen toisiimme. Yhteydessä koemme rakkautta iloa ja rauhaa. Ilman yhteyttä ei voi olla kasvua eikä silloin tule myöskään satoa. Jeesuksen opetus viiniköynnöksen oksista ja hedelmästä valaisee hyvin tätä totuutta. "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa." (Joh. 15:4.) Jumalan meille uskoma työ on tiimityötä. Tiimiin tarvitaan vähintään kaksi ihmistä. 5-7 hengen tiimi on sopiva toimintaryhmäksi. Hyvin toimiva toimintaryhmä saa Herran armon avulla paljon hyvää aikaan. Haluaisitko sinä kuulua sellaiseen toimintaryhmään, jonka tavoitteena on evankeliumin julistaminen? Jos olet kiinnostunut tällaisesta toimintaryhmästä, niin ota minuun yhteyttä? Katsotaan, mitä voisimme Herran armon avulla tehdä lähimmäistemme hyväksi? Olen odottanut, että Kuusamon kristityt avaisivat kotinsa kotiseuroille kerran kuukaudessa. Huhti- ja toukokuu menivät ohitse ilman kotiseuroja. Miksi näin? Tämä on huolestuttanut minua kovasti. Eikö meillä ole tarpeeksi aikaa, halua, uskoa, rakkautta, voimaa vai mitä meiltä puuttuu? Jos haluaisit pitää omassa kodissasi kotiseurat, niin ota minuun yhteyttä. Sovitaan aika ja toteutetaan hengellinen yhteiskristillinen kotikokous yhdessä!

Ei kommentteja: