keskiviikko 8. kesäkuuta 2011

Kontaktit syntyvät ihmisten parissa liikkuessa!

Tällä viikolla minulla oli iloinen etuoikeus viettää kaksi aamurukouspiiriä Marjon ja Pekan kanssa. He olivat tulleet lomalle Kuusamoon Kajaanista. Kiitos siunatuista hetkistä kanssanne. Hyvää loppulomaa teille ja hyvää kotimatkaa, kun palaatte Kajaaniin.

Kiitos myös innostuksestanne osallistua pullo-/tölkkikeräys-kampanjaan Karpalon hyväksi. Toivottavasti löydätte Kajaanin kaduilta ja puistoista runsaasti panttijuttuja ja teille antamaani kuutiopankkiin tipahtelee kolikoita tiuhaan tahtiin ja saatte tehdä merkintöjä tilimuistioonne. Hoxasin tämän tilimuistion pidon vasta eilen. Sen avulla pystyy hienosti seuraamaan varojen karttumisen. Minun tilimuistioni saldo on tällä hetkellä 112,- €. Aloitin keräykseni vappuna 1.5.2011.
Kävin tänään tutun kierrokseni ja löysin 1,5 muovikassillista pulloja ja tölkkejä. Tänään oli helteinen päivä ja ihmiset joivat tavallista enemmän, joten keräysjuttuja oli rannoilla ja puistoissa runsaasti. Eräs saksalainen pariskunta oli asuntovaununsa luona ja nähtyään minut, he olivat heti ajan tasalla, vaikka vain tervehdin heitä ystävällisesti. Mies vinkkasi kädellään ja osoitti minulle tölkkikätkön laiturin juuresta ja kysyi, että onko ok? Näin rouvan vievän pulloa roskikseen, mutta huomattuaan minut muovikassi pyöränsarvessa, hän meni takaisin roskiksen luo, kaivoi sieltä esiin pullon, jonka kyljessä luki: 2009 Vino Frizzante Lambrusco di Modena, antoi sen minulle ja kysyi samalla tavalla kuin miehensäkin, että onko ok? Elekieli pelasi oikein hyvin. Olipa hauska hetki, joka jäi mieleen. Pyöräillessä saa nauttia kauniista kesästä. Olen katsellut Kuusamoa nyt aivan uudesta näkökulmasta. Kauniita rantateitä ja puistojen kukkaistutuksia olen ihastellut. Olen nähnyt kerrassaan upean "tulppaanimeren" kehityskaaren. Tänään tulppaanit hehkuivat säteilevän kauniisti. Eräällä parkkipaikalla nuoret huusivat minulle autostaan, että täällä on sinulle tyhjiä pulloja. Poistuttuani paikalta kuulin takaani huudon, että täällä on vielä yksi pullo, joten palasin takaisin noutamaan vielä senkin. Olen saanut nuoriin uudenlaisen kontaktin, kun olen kierrellyt heidän parissaan.

Ei kommentteja: