lauantai 8. lokakuuta 2016

Oletko valmiina pelastettavaksi?

"Kääntykää minun puoleeni ja antakaa pelastaa itsenne kaikki te maan ääret, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jes. 45:22.)

Ei ole olemassa muuta Jumalaa kuin Hän, joka on tehnyt taivaan, maan, meren ja vetten lähteet ja luonut ihmisen maan päälle. Luoja-Jumala on oikea Jumala. Hän on myös Lunastaja, joka on maksanut jokaisesta ihmisestä kalliin hinnan, oman henkensä. Tämä uhri ei mene turhaksi niiden kohdalla, jotka uskovat Jeesukseen, tulevat hänen luokseen ja antavat pelastaa itsensä. Kaikki muut ns. jumalat ovat epäjumalia, ne ovat turhia jumalia, joista ei ole apua. Epäjumaliin turvautuvalla ei ole rauhaa päivällä eikä yöllä.

Isä, Poika ja Pyhä Henki on Jumala, jonka puoleen meidän on käännyttävä pelastuaksemme. Jospa elävä ja voimallinen Jumala vetäisi rakkaudellaan kaikki ihmiset hänen tykönsä.

Ensimmäinen askel Jumalan luo tulemisessa on häneen uskominen ja kääntyminen hänen puoleensa. Jumala kutsuu meitä kääntämään kasvomme hänen puoleensa. Monet kääntävät hänelle selkänsä. Selän kääntäminen Jumalalle merkitsee hänen hylkäämistään. Jumalan hylkääminen on kaikkein suurin onnettomuus, joka ihmiselle voi tapahtua.

Meidän Jumalamme etsii meitä ja on kiinnostunut jokaisesta henkilökohtaisesti. Jumala kokee syvää surua jokaisesta ihmisestä, joka ei suostu pelastettavaksi.

"Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen ja viimeinen. Minun käteni on perustanut maan, minun oikea käteni on levittänyt taivaan auki. Minä kutsun niitä, ja siinä ne ovat." (Jes. 48:12,13.)

Kun hän kutsuu sinua, niin oletko sinäkin siinä, hänen edessään, valmiina pelastettavaksi?

Ei kommentteja: