lauantai 12. huhtikuuta 2014

"Sydämestäni minä rakastan sinua, Herra"!


 
"Sydämestäni minä rakastan sinua, Herra, minun voimani, Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, kallioni, jonka turviin pakenen, minun kilpeni, pelastukseni sarvi ja turvapaikkani!" (Ps. 18:2,3.)

Tämä on Daavidin tunnustus Jumalalle, joka pelasti hänet kaikista vihollisista, erityisesti Saulin käsistä, joka vainosi hänen henkeään.

Sydän jolle avaudutaan ja joka saa kuulla näin koskettavan rakkaudentunnustuksen, on iloitseva kuulemastaan suuresti. Jumala tuntee suurta iloa, kun sanomme rakastavamme häntä ja myös tarkoitamme sitä todella. Pietarin rakkaudentunnustus, Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen, Jeesukselle, oli tärkeä hetki sekä Jeesukselle että Pietarille. Laajemmin ajateltuna kaikille Jeesuksen seuraajille ajan loppuun saakka. Lausutuilla sanoilla on suuri merkitys. Ne vahvistavat suhdetta ja sitovat suhteen molempia osapuolia toinen toisiinsa. Rakkaus on siteistä vahvin. Sitä on vaikea murtaa.

"Sydämestäni minä rakastan sinua Herra"! Näillä sanoilla voimme päättää päivämme tänään ja aloittaa päivän huomenna, jos se meille suodaan!

Ei kommentteja: