lauantai 2. maaliskuuta 2013

Oikean identiteetin rikkoutuminen!

Adam on kaikkien yksinäisten kantaisä. Lemmikkieläimet eivät poistaneet hänen yksinäisyyttään. Jumala tiesi, ettei Adamin ole hyvä olla yksin. Hän teki Adamille kumppanin Adamin kylkiluusta. Eeva annettiin Adamin rinnalle elämään hänen kanssaan rakastavassa suhteessa. Jumaluus muodostaa Isän, Pojan ja Pyhä Hengen yhteyden. Yhteys mahdollistaa antamisen ja saamisen ilon. Jumala antaa puolison rukousvastauksena sitä kaipaavalle, jos se on Herran tahto. Rakkaus, alamaisuus ja kunnioitus kuuluvat onnelliseen avioliittoon. Ilman toisiinsa sitoutumista suhteesta puuttuu kestävä pohja. Avioliitto on lahja Eedenistä, kuten sapattikin. Molempia lahjoja kannattaa varjella, niin ettei vihollinen veisi niitä meiltä pois eikä turmelisi niitä. Arvokasta kannattaa suojella ja varjella huolellisesti. Jokainen hyvin toimiva suhde edellyttää sääntöjen noudattamista. Jumalan lahjat turmeltuvat, jos emme välitä Jumalan meille antamista neuvoista ja säännöistä. Jeesus opetti rakkauden, kuuliaisuuden ja korkean moraalin siunauksien merkitykset. Uskottomuus rikkoo suhteet ja uskottomuuden aiheuttamia sirpaleita on vaikea koota yhteen. Ihmisille korjaaminen on mahdotonta, mutta ei Jumalalle. Jumalalle on kaikki mahdollista. Hän kykenee tekemään rikotusta suhteesta ehjän Jeesuksen Kristuksen armon kautta.

Meidän pitäisi puhua enemmän avioliiton pyhyydestä. Kristillinen avioliittotyö pitää aloittaa perheissä. Lapsille on tärkeä opettaa avioliiton tarkoitus jo varhain. Vihollinen on hyökännyt ja hyökkää voimakkaasti Jumalan meille antamien lahjojen kimppuun. Paholaisen tarkoitus on tehdä avioliitto ja sapatti merkityksettömiksi säädöksiksi. Hän on keksinyt niiden tilalle epäpyhät asetuksensa. Epäpyhät asetuksensa hän saa näyttämään vapautta, rakkautta ja ihmisoikeuksia korostavina säädöksinä. Ne kuitenkin rikkovat ihmisen oikean identiteetin, perhesiteet ja Jumalasuhteen ja ihminen jää lopulta yksin pahan olonsa kanssa, ellei hän löydä Vapahtajaa.

Ei kommentteja: