perjantai 25. helmikuuta 2011

Olikohan unessani jokin viesti?

Näin pari päivää sitten keväistä unta. Kolasin lumia, että ne sulaisivat nopeammin. Lumet sulivat silmissä. Kukkia nousi maasta paljon. Ihmettelin, että miksi kukat kukkivat näin aikaisin keväällä, lumien ollessa vielä maassa? Muistin heti, että viime vuonna samoihin aikoihin näin samantapaista unta. Olin silloin Pohjanmaalla. Nyt olin Kuusamossa. Minulla oli tuossa unessa vieraita Pohjanmaalta. Näin unta, että nuori mies mietti kovasti, että mille alalle hän suuntaisi elämässään. Hänen isänsä ja äitinsä olivat tuossa unessa mukana. Poika kysyi isältään, että sano nyt suoraan, mitä minun pitäisi tehdä? Anna selkeät ohjeet, mihin laitan hakemukset? Ei jäänyt mieleeni, että mitä pojan isä vastasi, en muista, minkä alan hän mainitsi. Menin, tuossa unessa pojan isän vastauksen jälkeen, pojan luo ja sanoin hänelle, että sinun suonissasi virtaa isäsi ... ja äitisi, Hautalan suvun veri, jossa on mukana paljon "sisua". Kyllä sinä onnistut pääsemään elämässäsi eteenpäin. Nämä sanat olivat minun rohkaisuni tälle nuorelle miehelle. Jäin pohtimaan, että olikohan unessani jokin viesti?

Ei kommentteja: