keskiviikko 18. joulukuuta 2019

Hyvän sanoman päivä!

Ulkomaalainen työtön tuli kysymään Karpalosta töitä. Hän sanoi rukoilleensa Jumalaa, että käynti toisi tulosta. Sijaiskokki ei osannut vastata tähän kysymykseen. Nainen lähti surullisena pois, mutta meni Eko-Kirppikselle. Kirppismyyjä, Ari, soitti minulle. Sovimme tapaamisen. Vein hänet Askeleeseen, jossa tutkimme virkailijan kanssa hänen mahdollisuutta päästä työllistämistuella töihin Karpaloon. Onni potkaisi! Hän pääsi töihin vuodeksi alkaen 7.1.2020. Onnellinen nainen sanoi, että hän sai töitä myös viime vuonna alkaen 7.1.2019. Menin sitten tilitoimistoon Raijan luokse, jossa Kuusamon ETRA ry:n asiat hoidetaan. Sitten lähdin autolle. Auton avaimia ei löytynyt mistään. Työntekijän kanssa lähdimme kotiini hakemaan auton vara-avainta. En voinut kuitenkaan lähteä vielä mihinkään, koska minun oli saatava avaimet. Etsin kaikki mahdolliset nurkat pihamaalta, jossa olin liikuskellut. Minua tuli vastaan 90-vuotias mummo rollaattorin kanssa liikkuen. Minulla oli puhelu Kuusamon poliisilaitoksen löytötavaratoimistoon samalla, kun etsin avaimia. Mummo kysyi minulta, että etsitkö jotakin, onko sinulta jotakin hävinnyt? Sanoin, että olen pudottanut auton avaimeni. Hän sanoi löytäneensä ne maasta ja hänen ystävänsä lähti viemään niitä poliisiaseman löytötavaratoimistoon, jonne minulla oli parhaillaan puhelu menossa. Asia selvisi! Sain avaimeni takaisin! Tämä päivä oli hyvän sanoman päivä, josta riitti iloa kaikille, jotka tänään tapasin ja joille kerroin päivän tapahtumista! Kiitos Jumalalle ja rehellisille ihmisille!

Ei kommentteja: