maanantai 20. elokuuta 2018

Rauhan valtakunnassa eläminen

"Herra, virvoita minua nimesi tähden, vanhurskaudessasi päästä sieluni ahdistuksesta. Tuhoa armossasi minun viholliseni ja hävitä kaikki sieluni ahdistajat, sillä minä olen sinun palvelijasi." (Ps. 143:11,12.)

Synti ja kaikki sen seuralaiset ovat pahimpia sielun ahdistajia. Nämä ahdistajat Jeesus on voittanut ristillä ja hänen armonsa hävittää ne sydämestämme, kun tulemme Jeesuksen luo, otamme hänet vastaan, uskomme häneen ja seuraamme häntä päivin ja öin. Kristuksen vanhurskaus luettuna ja vastaanotettuna, on tie vapauteen ja rauhaan kaikilta ahdistajilta. Vihollisten tuhoaminen merkitsee pelastumista synnin vallasta uuteen elämään Kristuksen kanssa. Omaan vanhurskauteen luottava ei ole koskaan vapaa sielun ahdistajilta, mutta Kristuksen vanhurskauteen turvautuva on päässyt lepoon ja rauhaan sisäisiltä ja ulkoisilta ahdistajilta. Sentähden elämä Kristuksessa on rauhan valtakunnassa elämistä. Psalmissa 91 kuvataan Korkeimman suojeluksessa elävän ihmisen onnea. Tässä suojeluksessa elävä ihminen on turvassa sisäisiltä ja ulkoisilta uhkilta. Onnettomuudet eivät pelota eikä riistä pois rauhaa ja luottamusta Jumalan läsnäolon antamaan suojaan. Ihmiskäsin tehdyt linnat ja ihmismielen pilvilinnat ovat valheturvaa, mutta: "Sinä, Herra, olet minun turvani ja linnani, minun Jumalani, johon minä luotan." (Ps. 91:2.) Rauhan valtakunnassa eläminen on mahdollista, vaikka ympärillä käydään sotaa ja aseet tuhoavat ulkoiset puitteet!

Ei kommentteja: