maanantai 20. marraskuuta 2017

Hyvää ja siunattua armon päivää!

"Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi." (Room. 5:20.)

Armo ei anna meille lupaa elää synnissä. Se ei tule suureksi siellä, missä syntiä rakastetaan.
Ihminen ei näe syntistä tilaansa ilman lakia. Laki näyttää synnin suurennuslasin tavoin, mutta ei voi tehdä asialle mitään. Hyvä uutinen on kuitenkin se, että syntistä ihmistä varten on olemassa ylenpalttinen armo Jeesuksen Kristuksen kautta. Vaikka tuntisimme itsemme niin suureksi syntiseksi, ettei kukaan pysty meitä auttamaan, voimme luottaa, että armo riittää pelastamaan suurimmankin syntisen. Vaikka synnin palkka on kuolema, niin Jumalan armo on voittanut kuoleman Jeesuksen kautta. Jeesuksen risti kertoo meille armon suuruudesta, sen riittävyydestä ja kestävyydestä. Jeesuksella on oikeus ja valta antaa, katuvalle, syntinsä tunnustavalle ihmiselle, synnit anteeksi ja lahjoittaa hänelle vanhurskautensa ja iankaikkinen elämä, kaikille niille, jotka uskovat häneen ja ottavat armon vastaan. Siellä, missä synti hallitsee, siellä on kuolema, mutta missä armo hallitsee, siellä on elämä. Hallitseminen on tärkeä avainsana, joka kertoo asemastamme, olemmeko Kristuksessa, vai emme.

Paavali kysyy: "Kuinka me, jotka olemme kuolleet synnille, vielä eläisimme siinä?" (Room. 6:2.)

Tähän kysymykseensä hän antaa vastauksen, josta kirjoitan toisella kertaa.

Nyt toivotan sinulle hyvää ja siunattua armon päivää!

Ei kommentteja: