sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Jeesuksen rakkaus on maailman vihaa suurempi!

"Älä pelkää, sillä minä olen sinun lunastajasi, minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. Jos kuljet vetten halki, minä olen sinun kanssasi, jos virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa. Jos kuljet tulen läpi, et kärvenny eikä liekki sinua polta. Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun pelastajasi." (Jes. 43:1-3.)

"Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi." (Jes. 43:5.)

"Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet." (Ilm. 1:17,18.)

Näissä jakeissa Herra sanoo meille tänään kolme kertaa, ettei meidän tarvitse pelätä. Jumalan rakkaus ja huolenpito meitä kohtaan on konkreettista ja todellista. Hän tuntee jokaisen ihmisen elämäntilanteen ja ahdingon. Jeesus eli ihmisenä maan päällä ja hän tuntee ihmisen täydellisesti. Jeesus kesti kaikki kiusaukset. Meidän elämäämme ei voi koskaan tulla mitään sellaisia kokemuksia, joita Jeesus ei olisi kokenut. Kyyneleesi eivät ole Jeesukselle vieraita. Hän on itkenyt paljon enemmän kuin me. Jeesus on kantanut kuormamme ja hän haluaa ottaa tänään taakkamme pois sydämeltämme. Emme ole yksin! Meitä ei ole hylätty!

"Vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi". (Jes. 54:10.)

Jos tunnet itsesi onnettomaksi, älä vaivu epätoivoon. Jos tunnet olevasi hylätty, väärinymmärretty poloinen, älä masennu. Jos surujen myrskyt ovat raastaneet ja repineet sinut rikki sisäisesti ja ulkoisesti, niin saat uskoa, että sinun vierelläsi on parantaja, jonka käteen voit tarttua. Jos tunnet olevasi synnin vanki, vahvojen siteiden sitoma, Jeesuksella on valta antaa synnit anteeksi ja voiman uuteen elämään. Hän on maksanut koko maailman syntivelan. Kun tulemme Jeesuksen luo ja antaudumme hänelle, niin kuormamme otetaan meiltä pois, ja saamme iloita vapaudesta, ilosta ja rauhasta! Jeesuksen rakkaus on maailman vihaa suurempi!

Ei kommentteja: