tiistai 13. joulukuuta 2016

Ajatukset ovat kuin signaaleja!

Ajatukset ovat kuin signaaleja, jotka vain Jumala pystyy vastaanottamaan ja lähettämään avun niiden lähettäjille. Ajatukset kulkevat ääntä ja valoa nopeammin, koska ne eivät tarvitse välittäjäainetta.
Ajatukset voivat olla lämpimiä tai kylmiä.

Joulu on aikaa, jolloin muistelemme ystäviämme lämpimin ajatuksin ja kerromme niistä heille joulutervehdyksissämme.

Nyt, kun lähestymme joulua, kannattaa panna pois mielestämme kaikki kylmät ajatukset ja antaa tilaa lämpimille ajatuksille. Silloin toteutuu kauniin joululaulun ajatus:

"Ja hyvä, lämmin, hellä on mieli  jokaisen"!

Jumalan rakkauden ja armon ajatteleminen ja kokeminen antavat lämpimän ja hyvän mielen jokaiselle!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

"Jumala auttaa hädässä, niinkuin entisinä aikoina." Näin myös tänä jouluna.
Joulupäivän iltana myöhään, Tapaninpäivään vuorokauden kallistuessa, avasin murtunein mielin Pyhän Raamattuni. (Painos v. 1928).
Taustalla soi "Vain sä voit muuttaa elämäni", Petri Kososen kappale.
Ensin minut pysäytti Psalmin 77 teksti, jolla aloitin tämän kirjoituksen. Sitten Jer. 31 jakeesta 22. luvun loppuun. Kun olin lukenut sen, sain luettavakseni Jeremian valitusvirret 3:24-40. Ja vielä Hes. 37. jakeesta 21. alkaen luvun loppuun. Nämä tekstit nostivat ja vahvistivat heikkoa, epätoivoon sortunutta. Mieli iloitsi annettujen kirjoitusten sanomasta. T. Kaisu

Paavo Hautala kirjoitti...

Kiitos, Kaisu, kokemuksesi jakamisesta. Herra on vahvistanut sinua hädässä! Siunausta ja johdatusta sinulle ensi vuodelle!