torstai 13. joulukuuta 2012

"Enkeli avasi minulle kirppiksen oven tänä aamuna"

 
Sain tänään tilaamani uuden: Raamattu Kansalle -käännöksen. Tämä käännös on alkutekstejä ja sanavastaavuutta kunnioittava käännös. Tavoitteenani on lukea tämä käännös ensi vuoden aikana kokonaan läpi. On mielenkiintoista nähdä, miten tämä käännös poikkeaa edellisistä käännöksistä.


Läpi lukkojen!
Minun piti päivystää tänään kirppiksellämme, koska ketään muuta työntekijää ei päässyt tulemaan. Aamulla huomasin, ettei minulla ole kirppiksen avainta. Soitin Kirstille ja kysyin, että voisiko hän tulla avaamaan minulle oven? Kirsti oli juuri lähdössä kylälle ja lupasi tulla avaamaan oven. Ehdin ennen häntä oven taakse. Kirppis oli pimeänä ja portailla oli uutta lunta. Huomasin lumesta, ettei kukaan ollut käynyt oven takana sinä aamuna. Menin huvikseni kokeilemaan ovea, että pääsisinkö sisälle, koska minun oli päästävä myös vessaan. Ovi avautui aivan helposti ja pääsin sisään. Ihmettelin tätä suuresti. Soitin heti Toinille, joka oli eilen kirppiksellä, ja kysyin häneltä, että jättikö hän vahingossa oven auki, kun hän lähti sieltä eilen viiden aikoihin? Toini vakuutti minulle, että ennen lähtöään kotiin hän varmisti moneen kertaan, että ovi on varmasti kiinni kunnolla. Hänen kaverinsakin kehotti näin tekemään. Ovi kuitenkin avautui minulle aivan helposti. Ei jäänyt muuta selitystä kuin se, että enkeli avasi minulle oven. Kiitos Herralle!

Kirppiksellä kävi tänään 40 asiakasta. Myynti ei ollut suuren suuri, mutta päivän vuokrarahat saatiin kuitenkin kokoon. Sekin on hyvä asia. Sain kirjoitettua joulukortit ja samaan kirjekuoreen sujautin kutsun Karpalon avajaisiin. Kutsussa mainitaan, että ilmoittautuminen saapumisesta tulee tehdä minulle 21.12.2012 mennessä. Tämä on tärkeä asia, että tiedämme varautua tarjoilun suhteen. Neljä henkilöä on jo ilmoittanut tulostaan.

Karpalon tuleva kokki, Niina, muuttaa huomenna Kuusamoon. Toivottavasti saamme kaiken tarvittavan kuntoon, että kaikki onnistuu hyvin ja voimme kutsua vieraat tervetulleiksi aterioimaan kanssamme upo uuteen Kasvisravintola Karpaloon. Salin verhot ovat nyt pesulassa ja siivousliike on aloittanut puhdistustyöt.
Pyydän teidän esirukouksianne, että Herra auttaisi meitä niin, että selviämme kaikesta kunnialla!

Ei kommentteja: