sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Isänpäivänä 11.11.2012

 
Hyvää Isänpäivää kaikille isille ja ukeille! Tämä päivä on erityinen Jumalan päivä, koska hän on meidän kaikkien Isämme.

"Kuulkaa, lapset, isän neuvoja, olkaa tarkkana, jotta oppisitte. Minä jaan teille hyvää tietoa, älkää siis väheksykö ohjeitani. Itsekin olen ollut isäni opissa ja äitini hoivassa, hänen silmäteränsä. Isä opetti minua näin: "Pidä mielessäsi minun sanani, muista ohjeeni, niin menestyt." (San. 4:1-4.)

"Sinun tekojasi ylistetään polvesta polveen, isät kertovat ihmeitäsi lapsilleen, tuovat julki sinun kirkkautesi, loistosi ja kunniasi. Minä muistelen sinun ihmetekojasi." (Ps. 145:4,5.)

Isien tärkein tehtävä on kiinnittää lastensa huomio Jumalaan meidän Luojanamme ja Lunastajanamme, sillä tavalla, että lapset haluavat itse palvella Jumalaa ja opettaa myös omat lapsensa palvelemaan Jumalaa. Taivas iloitsee, kun sukupolvien ketju yhtyy ylistämään Jumalan suuria tekoja polvesta polveen.

"Minä laulan sinun kunniaasi, Jumalani, kuninkaani! Minä kiitän sinun nimeäsi aina ja ikuisesti. Joka päivä minä sinua kiitän, minä ylistän sinun nimeäsi aina ja ikuisesti. Suuri on Herra, ylistettävä yli kaiken, tutkimaton hänen suuruutensa!" (Ps. 145:1-3.)

Sakariaan ja Elisabetin pojan, Johanneksen, tehtäväksi annettiin "kääntää Israelin kansasta monet jälleen Herran, heidän Jumalansa, puoleen. --- kääntää isien sydämet lasten puoleen ja ohjaamaan tottelemattomat ajattelemaan hurskaiden tavoin, näin valmistaakseen kansan Herran tuloa varten." (Luuk. 1:16,17.)

Johannes Kastaja toimi profeetta Eliaan hengessä ja toteutti profeetta Malakian kautta annetun Herran sanan.

Kristillinen perhetyö on ajankohtaista työtä tänäkin päivänä ja erityisesti juuri tänä päivänä, koska perheet ovat hajanaisia ja rikkinäisiä. Oli ilo kuunnella tämän aamun "Aamusydämellä" -ohjelman haastattelua, jossa "Kaveritoiminnan" hyvän työn tulokset olivat selvästi nähtävissä. En tiedä, onko "Kaveritoiminta" kristillistä toimintaa, enkä tunne "Kaveritoiminnan" taustoja tarkemmin. Joka tapauksessa toiminta on aivan mahtavaa. Erittäin hyvä haastattelu toi esille sen, kuinka tärkeä rooli isällä on pojan identiteetin kehityksessä. Isän kaveruus, erityisesti pojille, on erittäin tärkeä asia. Ohjelma käsitteli erään "isättömän" pojan tarinan. Pojasta oli kasvanut tasapainoinen ja reipas nuori mies, joka oli saanut paljon tukea "Kaverilta", joka oli osallistunut hänen elämänsä eri vaiheisiin. Terveiset, ja hyvät isänpäiväonnittelut, ao.

Onnea myös kolmen lapsenlapsemme Terho- ja, Toni-isille!


Ei kommentteja: